You are currently viewing اوفک و اوفک خزانه داری چیست و چطور کار می کند

اوفک و اوفک خزانه داری چیست و چطور کار می کند

اوفک چیست؟ اوفک خزانه داری آمریکا به چه منظور طراحی شده و چه کار می کند؟ در این مقاله به طور کامل اوفک را توضیح می دهیم تا با قوانین و ملزومات آن بیشتر آشنا شوید. در این مطلب با واژه های اوفک خزانه داری ، تحریم اوفک و اوفک آشنا خواهیم شد.

اوفک چیست

دفتر کنترل دارایی های خارجی (اوفک) یک سازمان اطلاعات مالی و اجرایی وزارت خزانه داری ایالات متحده است. این سازمان تحریم های اقتصادی و تجاری را در حمایت از امنیت ملی و اهداف سیاست خارجی ایالات متحده اداره و اجرا می کند. تحت اختیارات اضطراری ملی ریاست جمهوری ، اوفک فعالیت های خود را علیه کشورهای خارجی و انواع دیگر سازمان ها و افراد مانند گروه های تروریستی که تهدیدی برای امنیت ملی ایالات متحده محسوب می شود ، انجام می دهد.

اوفک به عنوان یکی از اجزای وزارت خزانه داری ایالات متحده ، تحت اداره تروریسم و ​​اطلاعات مالی فعالیت می کند و در درجه اول از اهداف و وکلای اطلاعاتی تشکیل شده است. در حالی که بسیاری از اهداف اوفک به طور گسترده ای توسط کاخ سفید تعیین شده است ، بیشتر موارد فردی در نتیجه تحقیقات دفتر اوفک of Global Targeting (OGT) ایجاد شده است.

اوفک که بعضاً بعنوان یکی از “قدرتمندترین و در عین حال ناشناخته ترین” نهادهای دولتی توصیف می شود  اوفک در سال 1950 تأسیس شد و این قدرت را دارد که برای اشخاصی که دستورالعمل های آن را نقض می کنند ، مجازات های قابل توجهی را اعمال کند ، از جمله اعمال جریمه ، توقیف دارایی ها و ممنوعیت. احزاب فعال در ایالات متحده در سال 2014 ، اوفک با بانک فرانسوی BNP Paribas به تسویه حساب 963 میلیون دلاری رسید که بخشی از جریمه 8.9 میلیارد دلاری بود که در رابطه با کل پرونده تعیین شد.

تاریخچه اوفک

مشارکت وزارت خزانه داری ایالات متحده در تحریم های اقتصادی علیه کشورهای خارجی به جنگ 1812 برمی گردد ، زمانی که آلبرت گالاتین ، وزیر امور خارجه ، به تلافی تأثیر ملوانان آمریکایی ، تحریم هایی را علیه بریتانیا اعمال کرد.

بخش کنترل دارایی های خارجی ، سلف بی وقفه اوفک ، در دسامبر 1950 تأسیس شد. سازمان های پیشین بخش کنترل دارایی های خارجی شامل کنترل وجوه خارجی هستند که از سال 1940 تا 1947 وجود داشت و دفتر امور بین الملل مالی (1947 تا 1950) ) اولین سند قبلی اوفک ، کنترل وجوه خارجی ، با فرمان اجرایی 8389 به عنوان واحد دفتر وزیر خزانه داری در 10 آوریل 1940 تأسیس شد. اختیار ایجاد کنترل وجوه خارجی از تجارت با قانون دشمن 1917 گرفته شد. از جمله عملیات دیگر ، کنترل وجوه خارجی کنترل واردات جنگ بر دارایی های دشمن و محدودیت در تجارت با کشورهای دشمن را بر عهده داشت.

همچنین در اداره فهرست اعلام شده برخی از اتباع مسدود شده یا “لیست سیاه” مشارکت داشت و سرشماری دارایی های متعلق به خارجیان در ایالات متحده و دارایی های متعلق به آمریکا در خارج از کشور را انجام داد. کنترل وجوه خارجی در سال 1947 لغو شد و وظایف آن به دفتر تازه تأسیس مالی بین المللی (OIF) منتقل شد. در سال 1948 ، فعالیتهای OIF مربوط به وجوه مسدود شده خارجی به اداره اموال بیگانگان ، آژانس در وزارت دادگستری منتقل شد.

کنترل دارایی خارجی

بخش کنترل دارایی های خارجی در دفتر امور بین الملل به دستور وزارت خزانه داری در سال 1950 و پس از ورود جمهوری خلق چین به جنگ کره تاسیس شد. رئیس جمهور هری اس ترومن وضعیت اضطراری ملی اعلام کرد و همه دارایی های چین و کره شمالی را که تحت صلاحیت ایالات متحده هستند مسدود کرد. این بخش علاوه بر مسدود کردن دارایی های چین و کره شمالی ، مقررات و دستورات خاصی را که تحت اصلاح تجارت با قانون دشمن صادر شده بود ، اجرا کرد. در 15 اکتبر 1962 ، با دستور وزارت خزانه داری ، بخش کنترل دارایی های خارجی به دفتر کنترل دارایی های خارجی تبدیل شد.

اختیارات و فعالیتها

دفتر مرکزی اوفک در ضمیمه خزانه داری واقع شده است ، واقع در نبش خیابان پنسیلوانیا و مدیسون پلز ، نیو دبلیو ، در واشنگتن دی سی. اوفک علاوه بر معامله با قانون دشمن و شرایط اضطراری ملی مختلف که در حال حاضر در حال اجرا است ، اقتدار خود را از انواع قوانین فدرال ایالات متحده در مورد تحریم ها و تحریم های اقتصادی می گیرد.

در اجرای تحریم های اقتصادی ، اوفک اقدام به جلوگیری از “معاملات ممنوعه” می کند ، که توسط اوفک به عنوان “معاملات تجاری یا مالی و سایر معاملاتی که افراد آمریکایی نمی توانند در آن شرکت کنند مگر اینکه توسط اوفک مجاز باشد یا طبق قانون معاف شده باشد”. اوفک دارای اختیار معافیت از ممنوعیت چنین معاملاتی است ، چه با صدور مجوز عمومی برای دسته بندی معاملات خاص ، چه توسط مجوزهای خاص صادر شده به صورت موردی. اوفک برنامه های تحریمی اقتصادی را علیه کشورها ، مشاغل یا گروه های افراد اجرا می کند و از مسدود کردن دارایی ها و محدودیت های تجاری برای تحقق اهداف سیاست خارجی و اهداف امنیت ملی استفاده می کند. برای فهرست کشورهای آسیب دیده به تحریم های ایالات متحده مراجعه کنید.

بر اساس قانون اختیارات اضطراری بین المللی (IEEPA) ، رئیس جمهور ایالات متحده در مواقع اضطراری ملی اختیار دارد که از حذف دارایی های خارجی تحت صلاحیت ایالات متحده جلوگیری کند. این دستور توسط اوفک با صدور مقرراتی که موسسات مالی را بر این اساس هدایت می کند ، اجرا می شود. بین سالهای 1994 تا 2003 ، اوفک بیش از 8 میلیون دلار نقض جمع آوری کرد

تحریم های اوفک

با تحریم کوبا ، کمتر از 10 هزار دلار برای نقض تامین مالی تروریسم. این سازمان ده برابر بیشتر از اسامه بن لادن برای ردیابی فعالیت های مالی مربوط به کوبا اختصاص داشت. به عنوان بخشی از تلاش های خود برای حمایت از تحریم های عراق ، اوفک در سال 2005 ، Voices in the Wildessess را به دلیل اهدای دارو و سایر کمک های بشردوستانه به عراقی ها جریمه کرد. در مورد مشابهی ، اوفک برای برت ساکس ، فعال صلح به دلیل حمل دارو به ساکنان بصره ، 10 هزار دلار جریمه به علاوه سود دریافت کرد ؛  اتهامات علیه ساکس توسط دادگاه در دسامبر 2012 رد شد.

در اکتبر 2007 ، مجموعه ای از وب سایت های آژانس های مسافرتی اسپانیایی نام دامنه خود را توسط eNom غیرفعال کردند: نام های دامنه در لیست سیاه اوفک قرار داشت. هنگامی که درخواست شد ، خزانه داری ایالات متحده به بیانیه مطبوعاتی 2004 اشاره کرد که ادعا می کرد این شرکت “به آمریکایی ها در فرار از محدودیت های سفر به کوبا کمک کرده است”.

در پرونده ایالات متحده علیه بانکی ، در 5 ژوئن 2010 ، یک شهروند آمریکایی به دلیل عدم درخواست مجوز انتقال ارز ایرانی از اوفک ، به اتهام نقض تحریم تجاری ایران محکوم شد. در 25 آگوست 2010 ، کانون وکلای آمریکایی آمریکایی اعلام کرد که یک پرونده مختصر amicus curiae به دادگاه تجدید نظر برای پرونده دوم ایالات متحده علیه بانکی ارائه می کند. همچنین وکلا را استخدام کرده است تا در مورد واردات کالا از ایران راهنمایی بیشتری از اوفک بخواهند.

ملیتهای ویژه تعیین شده برای اوفک

اوفک لیستی از اتباع ویژه تعیین شده (SDNs) منتشر می کند که شامل افراد ، سازمان ها و کشتی هایی است که شهروندان آمریکایی و مقیم دائم آنها با آنها ممنوع الکار هستند. این فهرست با لیستی که مطابق بند 314 (الف) قانون میهن پرستان نگهداری می شود متفاوت است. هنگامی که یک نهاد یا فرد در لیست SDN قرار می گیرد ، می تواند از اوفک درخواست تجدید نظر کند. اما اوفک ملزم به حذف یک فرد یا نهاد از لیست SDN نیست. دو پرونده دادگاه فدرال روند فعلی خزانه داری/اوفک را از نظر قانون اساسی ناقص دانسته اند.

در آگوست 2009 ، یک حکم دادگاه فدرال در KindHearts v. Treasury دریافت که توقیف دارایی های KindHearts توسط خزانه داری بدون اطلاع قبلی و یا ابزار تجدیدنظر نقض متمم چهارم و پنجم است.

در 23 سپتامبر 2011 ، دادگاه تجدیدنظر نهم حکم دادگاه بدوی را تأیید کرد مبنی بر اینکه روش هایی که توسط خزانه داری برای تعطیلی بنیاد اسلامی الحرامین واقع در اورگان در سال 2004 استفاده شد ، مغایر با قانون اساسی است. دادگاه گفت که متمم پنجم برای ضمانت روند قانونی لازم است که وزارت خزانه داری به دلایلی که یک گروه را در فهرست تروریستها قرار می دهد و همچنین فرصتی معنی دار برای پاسخگویی ، اطلاع کافی بدهد. علاوه بر این ، دادگاه حکم کرد که توقیف دارایی های گروه تحت توقیف مطابق متمم چهارم است ، بنابراین حکم دادگاه لازم است.

تا 7 اکتبر 2015 ، لیست SDN دارای بیش از 15200 مدخل از 155 کشور بود. از این تعداد ، 178 مدخل مربوط به هواپیما و 575 ورودی مربوط به کشتی (“کشتی”) بود. 14،467 مقاله باقی مانده برای افراد و سازمانهای تعیین شده بود. اوفک برای هر نام مستعار یک نامزد ، نوشته های جداگانه ای در لیست SDN ایجاد می کند ، بنابراین تعداد ورودی ها تعداد تعیین کنندگان را نشان نمی دهد.

شناسایی تحریم های بخشی

اوفک لیستی از شناسایی تحریم های بخشی (SSI) را منتشر می کند که شامل افراد ، شرکت ها و اشخاص در بخش های اقتصاد روسیه (به ویژه انرژی ، امور مالی و تسلیحات) است ، و انواع خاصی از فعالیت ها با این افراد یا نهادها توسط افراد ایالات متحده را ممنوع می کند. ، در هر کجا که واقع شده است. [24] این فهرست پس از صدور EO 13662 مسدود کردن دارایی افراد اضافی مشارکت کننده در وضعیت اوکراین در 20 مارس 2014 مطابق با 79 FR 16167 حفظ می شود.

در 13 آگوست 2014 ، وزارت خزانه داری ایالات متحده دستورالعمل هایی را برای نهادهای تحت تحریم بخشی صادر کرد. ایالات متحده با افزودن شرکتهای تابعه تحت تحریم های بخشی که دارای 50٪ یا بیشتر مالکیت توسط یک نهاد تحت تحریم های گروهی به صورت جداگانه یا به طور کل ، به طور مستقیم یا غیرمستقیم هستند ، تعداد نهادهای موجود در فهرست شناسایی تحریم های بخشی را افزایش داد. همچنین ، اشخاص آمریکایی نمی توانند از واسطه شخص ثالث استفاده کنند و باید هنگام معاملات با یک نهاد غیر مسدود که در آن یک یا چند شخص مسدود شده دارای مالکیت قابل توجهی کمتر از 50 or است یا یک یا چند نفر مسدود شده باید احتیاط کنند. کنترل با وسایلی غیر از منافع مالکیت اکثریت.

در 22 دسامبر 2015 ، وزارت خزانه داری ایالات متحده با استفاده از جستجوی قابل خواندن توسط انسان ، صراحتاً تمام نهادها و شرکتهای تابعه آنها را در فهرست شناسایی تحریم های بخشی قرار داد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اوفک می توانید از طریق لینک ارتباط با ما در تماس باشید.