You are currently viewing بهترین صرافی های ایرانی در هند کدام هستند

بهترین صرافی های ایرانی در هند کدام هستند

معرفی بهترین صرافی های ایرانی در هند . مبادله ارز در هند به دو دسته تقسیم می شود. خرید ارز خارجی – وقتی برای سفر به خارج از کشور می روید، به ارز کشوری که می خواهید بروید نیاز دارید. در اینجا می‌توانید روپیه هند خود را با آن ارز خارجی خاص مبادله کنید. مثال: با رفتن به ایالات متحده، دلار آمریکا را با مبادله روپیه هند در دست خود می‌خرید. به این می‌گویند خرید ارز خارجی.

فروش ارز خارجی – پس از بازگشت از یک سفر کاری یا تور خارجی تفریحی، ممکن است موجودی ارز خارجی در کیف خود داشته باشید. در اینجا شما به دنبال تبدیل ارز خارجی در دست با روپیه هند هستید. به این می گویند فروش ارز. خرید + فروش ارز خارجی به طور کلی در دسته “تبادل ارز” قرار می گیرد. در این پست راهنمای کامل مبادله ارز در هند را به شما ارائه می دهیم.

نحوه مبادله ارز در هند و بهترین صرافی های ایرانی در هند

مبادله ارز در هند را می توان از طریق بانک ها (مجوز AD-I توسط RBI) و صرافی ها (دارای مجوز AD-II و FFMC) انجام داد.

1. تبادل ارز در بانک های هند

در بررسی  بهترین صرافی های ایرانی در هند با در دست داشتن ارز خارجی به بانکی که در آن حساب دارید مراجعه کنید. به عنوان مثال، اگر صاحب حساب بانکی SBI هستید، می توانید ارز خارجی را در SBI مبادله کنید. لطفاً توجه داشته باشید: در بانکی که در آن حساب ندارید نمی‌توانید مبادله را انجام دهید نرخ مبادله ارز خارجی را با توجه به روپیه و کارمزد خدمات ذکر شده توسط بانک خود بخواهید. اگر از نرخ راضی هستید می توانید صرافی را در خود بانک خود انجام دهید. مدارک مورد نیاز (در قسمت زیر ذکر شده) را تهیه کنید.

نکته: معمولا نرخ ارزی که بانک ها می دهند بهترین نرخ بازار نیست. زیرا برای بانک ها خرید و فروش ارز کار اصلی نیست و صرفا یک خدمت اضافی است که ارائه می دهند. بنابراین آنها در مورد دادن نرخ های جذاب به مشتریان خیلی اذیت نمی شوند.

2. تبادل ارز با صرافی های مورد تایید ایرانی در هند RBI (AD-II، FFMC)

در بررسی  بهترین صرافی های ایرانی در هند به یک صرافی تایید شده توسط RBI مراجعه کنید که دارای مجوز «رده نمایندگی مجاز – II یا صرافی کامل (FFMCs) است. نمونه هایی از این صرافان عبارتند از Unimoni (صرافی سابق امارات متحده عربی)، Muthoot Forex، Thomas Cook، Cox & Kings و غیره. مزیت آنها این است که برخلاف بانک ها، شخص برای خرید/فروش ارز نیازی به داشتن حساب نزد آنها ندارد. همچنین صرافی ها نسبت به بانک ها رقابتی ترند. بنابراین آنها نرخ های ارز جذابی را برای جذب مشتریان ارائه می دهند. در هند، تقریباً هر شهر/شهر بزرگ یک فروشگاه صرافی دارد. اما مراقب باشید زیرا اصلاً صرافان دارای مجوز RBI نیستند. مطمئن شوید که معامله را در یک فروشگاه فارکس دارای مجوز انجام می دهید. روش مبادله ارز با آنها مانند بانک ها است.

به یک فروشگاه فارکس بروید و معامله ارز خرید/فروش خود را آغاز کنید. مدارک مورد نیاز را تهیه کنید. ارز مبادله شده را دریافت کنید

3. تبادل ارز در فرودگاه

صرافی های هند در فرودگاه ها ، فرودگاه ها آخرین جایی هستند که مسافری که به خارج از کشور می رود شانس خرید ارز (در صورت پرواز به خارج) را دارد. به طور مشابه، اولین مکان برای فروش ارز در هنگام پرواز به کشور است. صرافی های ارز در فرودگاه های سراسر جهان این واقعیت را می دانند. آنها می دانند که مسافران همیشه از روی اضطرار در خرید و فروش ارز به آنها مراجعه می کنند. بنابراین آنها معاملات فارکس را با نرخ های ارز ظالمانه انجام می دهند!

همچنین، همه چیز در داخل فرودگاه بسیار گران است. تا به حال شده است که یک فنجان قهوه در یک فرودگاه بنوشید و بیش از 4 برابر مبلغی که در بیرون می پردازید پرداخت کنید؟ بله، شمارنده‌های فارکس نیز چنین هستند. نکته حرفه ای: از انجام مبادلات ارزی در فرودگاه ها خودداری کنید، مگر اینکه گزینه دیگری نداشته باشید. از قبل برنامه ریزی کنید و زودتر فارکس بخرید یا پس از بیرون آمدن از فرودگاه، فارکس را در بانک خود یا هر صرافی دارای مجوز RBI بفروشید.

4. مدارک مورد نیاز برای تبادل پول در هند را تهیه کنید

مدارک- مورد نیاز-برای-صرافی-گذرنامه-هند ، هنگام خرید/فروش فارکس از طریق بانک یا صرافی انتخابی، باید اسناد KYC (مشتری خود را بشناسید) ارائه دهید. این امر مطابق با قوانین RBI است و کلیه بانک ها و صرافی های مجاز باید این قانون را رعایت کنند.

خرید فارکس

در بررسی  بهترین صرافی های ایرانی در هند مدارک مورد نیاز برای خرید ارز در هند عبارتند از: پاسپورت هندی بلیط هوایی تأیید شده که سفر را در 60 روز نشان می دهد ، کارت PAN
ویزای معتبر (اجباری برای برخی کشورها)

فروش فارکس

مدارک مورد نیاز برای فروش ارز در هند عبارتند از: پاسپورت هند (اجباری برای تراکنش های بالاتر از 25000 روپیه) ، کپی گواهینامه رانندگی ، شناسه رای دهندگان ، کارت آدهر ،کارت PAN (در صورت نیاز). لطفا توجه داشته باشید: هر یک از مدارک بالا کافی است

آیا راه آسانی برای خرید/فروش ارز در هند (آنلاین) وجود دارد؟

خوب، وجود دارد! پورتال ارز آنلاین ExTravelMoney. بازدید فیزیکی یا تماس با بانک یا هر صرافی در محل خود برای اطلاع از این موضوع نرخ ارز وارث یک فرآیند خسته کننده است. زمان، انرژی شما را تخلیه می کند و روش کارآمدی برای انجام کارها نیست. در عوض ExTravelMoney.com، صرافی آنلاین ارز در هند را امتحان کنید. این یک راه ساده و آسان برای انجام مبادله پول در هند است. به جای جستجوی بانک ها و صرافی ها برای بهترین نرخ، به سادگی به اینجا سر بزنید! پورتال وب ما به شما کمک می کند تا بهترین نرخ ارز در هند را از میان بسیاری از بانک ها و صرافی ها بیابید.

می‌توانید نرخ‌های فروشگاه‌های فارکس و هزینه‌های خدمات آنها را از طریق ExTravelMoney مقایسه کنید، سفارش مبادله ارز را به صورت آنلاین انجام دهید و حتی درخواست دریافت درب فارکس خود را بدهید.

ExTravelMoney چگونه کار می کند؟

1. به سادگی از وب سایت بازدید کنید، ارز مورد نظر خود را انتخاب کنید و مقدار ارز مورد نظر خود را برای خرید/فروش وارد کنید. 2. مکان خود را وارد کنید و لیست مراکز فارکس دارای مجوز RBI را در نزدیکی خود دریافت کنید. نرخ ارز و هزینه خدمات آنها در پورتال به شما نشان داده می شود. فقط فروشگاه فارکس را انتخاب کنید که بهترین نرخ ارز را ارائه می دهد (در بالای لیست نشان داده شده است) و سفارش خود را به صورت آنلاین انجام دهید. 3. پس از ثبت سفارش، مدیران خدمات مشتریان ExTravelMoney از طریق شماره موبایل ارائه شده شما برای تسهیل تراکنش با شما تماس خواهند گرفت.

در بررسی  بهترین صرافی های ایرانی در هند فروشگاه‌های فارکس در پورتال با ExTravelMoney توافق کرده‌اند تا فارکس را با نرخ‌های مبادله‌ای مغلوب بازار بفروشند. در مجموع بیش از 6500 فروشگاه فارکس در ExTravelMoney وجود دارد که در سراسر هند پراکنده شده است. با انجام این مراحل ساده می توانید ارز خارجی را به روپیه هند یا بالعکس تبدیل کنید. با ExTravelMoney، ارز خارجی را در هند در عرض چند دقیقه و تنها با چند کلیک ماوس مبادله کنید! ساده است

روش مبادله ارز خارجی در هند

مبادله ارز در هند بسته به جایی که می روید می تواند تجربه متفاوتی باشد. بانک‌های تجاری هندی شما و همچنین صرافی‌های موجود در محله‌های بازار محلی در شهرهای بزرگ وجود دارد. و البته در فرودگاه تا هنگام سفر کارها را برای شما آسان کند. یکی از جدیدترین روش‌های مبادله پول آنلاین با وب‌سایت‌هایی مانند Extravelmoney است که به ارتباط آنلاین صرافی‌ها با مشتریان کمک می‌کند. اما مانند همیشه، بهتر است از قبل تحقیقات خود را انجام دهید، زیرا هر نوع ارائه دهنده قوانین، نرخ ارز و هزینه های خود را دارد.

خرید و فروش ارز

خرید ارز: خرید ارز معمولا زمانی است که شما ارز خانگی یا داخلی خود را با ارز خارجی مبادله می کنید. به عنوان مثال، اگر به انگلستان می روید و روپیه هند خود را قبل از عزیمت به انگلستان با پوند عالی بریتانیا مبادله می کنید. فروش ارز: فروش ارز معمولاً زمانی است که شما ارزهای خارجی دارید که می خواهید آنها را مبادله یا به پول داخلی بفروشید. به عنوان مثال، اگر از بریتانیا برگشته اید و پوند بریتانیایی اضافی دارید که می خواهید از شر آن خلاص شوید، می توانید آنها را در ازای روپیه هند به صورت محلی بفروشید.

 تبادل ارز با بانک ها

یک راه محبوب برای مبادله ارز خارجی در هند با بانک های تجاری محلی هند در این کشور است. بیشتر بانک‌های هندی بزرگ‌تر، علاوه بر بانک‌های چندملیتی، قابلیت‌های ارز خارجی را نیز ارائه خواهند کرد. اما بسته به بانک، برخی نسبت به سایرین به ارزهای بیشتری دسترسی خواهند داشت. و ساختارهای مختلف هزینه، برای آن موضوع.

بانک ها چگونه ارز مبادله می کنند؟

در بررسی  بهترین صرافی های ایرانی در هند بانک ها ارز خارجی شما را می خرند و در ازای آن روپیه هند به شما می دهند. یا ارز هندی خود را بگیرید و در ازای آن ارز به شما بدهد. اولین قدم این است که نزدیک ترین شعبه بانکی که خدمات ارزی دارد را پیدا کنید. می توانید بسته به بانک، تابلوی نرخ را به صورت فیزیکی یا آنلاین بررسی کنید تا ببینید نرخ ارزی که می خواهید از شر آن خلاص شوید چقدر است. نرخ خرید و فروش ارز خاص خود را بررسی کنید. تفاوت بین نرخ‌های خرید و فروش، اسپرد نامیده می‌شود و نحوه کسب درآمد بانک‌ها از طریق مبادله ارزهای خارجی است .

در مرحله بعد، کارمزد خدمات مبادله ارز در بانک را مشخص کنید. این کارمزد می تواند بسته به بانک متفاوت باشد، بنابراین ممکن است مجبور شوید از عابر بانک بپرسید. همچنین مطمئن شوید که مدارک مورد نیاز برای مبادلات خارجی را به همراه داشته باشید.

کدام بانک ها مبادلات ارزی ارائه می دهند؟

اکثر بانک های تجاری بزرگ هند مبادله ارز خارجی ارائه می دهند، اما ممکن است همه آنها ارزهای مشابهی را ارائه ندهند. در اینجا لیستی از بانک های محبوب هند و ارزهایی که برای مبادلات نقدی ارائه می دهند، آورده شده است.

تبادل ارز با صرافی ها

در بررسی  بهترین صرافی های ایرانی در هند صرافی های خصوصی راه دیگری برای تبادل ارز در هند است. شرکت‌هایی مانند Western Union و Ria مبادلات حضوری را با تجربه‌ای مشابه بانک ارائه می‌کنند. آنها تابلویی خواهند داشت که نرخ مبادله روز را برای ارزهایی که ارائه می کنند ذکر کرده است. شما باید مدارک، پول نقد یا روش پرداخت پول خرید ارز را به باجه بیاورید و عابر در امور اداری و هزینه ها به شما کمک خواهد کرد. صرافی‌ها می‌توانند احساس راحتی بیشتری نسبت به بانک داشته باشند، در مکانی به راحتی در دسترس کار کنند و ممکن است نرخ‌ها یا کارمزدهای ارز رقابتی‌تری ارائه دهند.

یکی دیگر از مزایای صرافی ها این است که آنها اغلب ساعات بیشتری از یک بانک کار می کنند و برای دریافت خدمات فارکس آنها نیازی به داشتن یک رابطه با صرافی ندارید. اما درست مانند یک بانک، شما می خواهید تکالیف خود را زودتر از موعد انجام دهید که صرافی ها بهترین معامله را برای موقعیت خاص شما ارائه می دهند. صرافی‌ها همچنین می‌توانند هزینه‌ها را از طریق نرخ ارز مشخص شده، کارمزد تبدیل ارز و کارمزد خدمات دریافت کنند.

 تبادل ارز در فرودگاه

اگر وارد هر یک از فرودگاه‌های بین‌المللی هند می‌شوید، احتمالاً پس از خروج از چمدان در اکثر ترمینال‌ها، خدمات مبادله ارز خارجی پیدا خواهید کرد. برخی از آنها ممکن است بازیگران شناخته شده در فضای ارز خارجی باشند، اما ممکن است شرکت های خصوصی کوچکتری نیز پیدا کنید. و در حالی که به نظر می رسد تبادل پول نقد خود در همان لحظه در فرودگاه راحت باشد، اغلب خدمات ارز خارجی فرودگاه هنگام ورود به شهر می تواند هزینه بیشتری را نسبت به بانک ها یا صرافی ها از شما دریافت کند.

ارز فرودگاهی می تواند در ازای راحتی، نرخ ارز ضعیف تر و هزینه های بالاتری را برای خدمات خود ارائه دهد. بنابراین اگر هنگام خروج واقعاً به پول نقد نیاز دارید، گزینه هایی برای مبادله پول خود خواهید داشت. اما اغلب توصیه می شود برای یافتن نرخ ارز بهتر تا رسیدن به شهر صبر کنید. در اینجا مکان های اصلی خدمات مبادله ارز خارجی در فرودگاه های اصلی هند آورده شده است

فرودگاه مناطق سرویس فارکس در هند
Indira Gandhi International Airport, New Delhi T3 International Arrivals and Departures
Chhatrapati Shivaji International Airport Mumbai Terminal 2, Arrivals
Kempegowda International Airport, Bangalore Ground & 1st floor at the International Terminal
Cochin International Airport International Terminal

 

 

 

 

نحوه تبدیل ارز به صورت آنلاین

تازه واردان به بازار مبادلات ارزی وب سایت های آنلاینی هستند که به شما کمک می کنند بهترین معامله را پیدا کنید. وب‌سایت‌هایی مانند Extravelmoney هم به شما امکان می‌دهند یک معامله ارز خارجی را به صورت آنلاین رزرو کنید و سپس پول نقد دریافت کنید و از طریق شریک شخص ثالث به خانه‌تان تحویل دهید. با هزینه های کمتر برای کار در مقابل مبادلات خارجی آجر و ملات، یک پلت فرم آنلاین اغلب می تواند بسیار رقابتی باشد – به ویژه در معاملات با ارزش بالا.

بیشتر بخوانید: بهترین صرافی های ایرانی در کره جنوبی

مزایا و معایب استفاده از صرافی آنلاین مانند Extravelmoney را بررسی کنید تا بتوانید خودتان متوجه شوید.² راه آسان‌تری برای دریافت و خرج کردن پول به 45 ارز مختلف، همه از یک حساب و کارتی آسان برای استفاده وجود دارد. حساب چند ارزی Wise که در کشورهای منتخب موجود است، به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به ایستادن در صف یا منتظر تحویل، پول را در سطح جهانی ارسال و خرج کنید.

در بررسی  بهترین صرافی های ایرانی در هند اگر در ایالات متحده، بریتانیا، استرالیا، کانادا، نیوزلند یا هر یک از کشورهای منتخب دیگر زندگی می‌کنید، می‌توانید مستقیماً از برنامه Wise Android/iOS خود، ارزهای خود را به حساب‌های بانکی محلی خریداری و ارسال کنید. با نرخ واقعی ارز متوسط ​​در بازار و فقط یک کارمزد انتقال، نه تنها در زمان، بلکه در پول خود در مقابل بانک ها یا صرافی ها صرفه جویی خواهید کرد. و نیازی نیست در صف صرافی فرودگاه منتظر بمانید.

ارسال و دریافت پول در هند

شما می توانید در یک سال مالی تحت طرح حواله آزاد شده بانک رزرو هند، معادل 2,50,000 دلار آمریکا معادل روپیه هند از هند ارسال کنید. اما هر مبالغی که به خارج از هند ارسال می‌کنید، به دلایلی برای ارسال باید در هر یک از این دسته‌ها قرار گیرد³

مسافرت رفتن ، هدایا یا کمک های مالی ، حمایت از اقوام نزدیک در خارج از کشور ، برای کار سفر کنید ، تحصیل در خارج ، شرکت در کنفرانس ها، جلسات یا آموزش ها ، رفتن به خارج از کشور برای کار ،هزینه های درمان پزشکی در خارج از کشور. خبر خوب این است که اگر در حال دریافت پول در هند هستید، هیچ محدودیتی وجود ندارد، به خصوص اگر پول را به عنوان هدیه دریافت کنید. درباره نحوه هدیه دادن پول به والدین در هند بیشتر بدانید. قبل از ارسال پول به هند، مطمئن شوید که بهترین گزینه های خود را با ماشین حساب مقایسه قیمت ویز مقایسه کنید تا بدانید که آیا بهترین معامله را دریافت می کنید یا خیر.

مدارک مورد نیاز برای تبادل ارز در هند

اگر در حال خرید یا فروش ارز در هند هستید، برای تأیید هویت خود باید یکی از مدارک زیر را همراه داشته باشید: کارت Aadhaar ، گذرنامه ، کپی گواهینامه رانندگی ،پاسپورت هندی و/یا کارت پان برای تراکنش های بیش از 25000 روپیه اگر یک NRI هستید و به دنبال استفاده از هر یک از خدمات ارزی بانک برای یک حساب NRO یا NRE هستید، باید همراه داشته باشید. اثبات آدرس خارج از کشور