You are currently viewing شاخص ترس و طمع بیت کوین چقدر است

شاخص ترس و طمع بیت کوین چقدر است

شاخص ترس و طمع  بیت کوین ، از زمانی که بیت کوین به بالاترین قیمت اخیر خود در 69 هزار دلار رسید، قیمت آن بالا و پایین رفته و به پایین ترین سطح 55 هزار دلار رسیده است و بین 56 هزار تا 59 هزار معامله شده است. بیت کوین با نرخ 50 در شاخص ترس و طمع بیت کوین وضعیت خنثی به دست آورد، اما اکنون به 33 کاهش یافته است و وضعیت آن به ترس بازگشته است.

پیش بینی قیمت بیت کوین / شاخص ترس و طمع

شاخص ترس و طمع ابزاری برای ساده‌سازی افکار بازار در مورد یک دارایی خاص است. ترس معمولاً با یک حرکت نزولی همراه است، در حالی که حرص و آز با یک حرکت صعودی همراه است، اگرچه ممکن است در هر نقطه معکوس شود. شاخص ترس و طمع بیت کوین احساسات بازار را نسبت به بازار نشان می دهد. از لحظه نگارش این مقاله، بیت کوین در حال حاضر در حدود 57 هزار دلار معامله می شود که بالاترین قیمت از زمان کاهش آن به 55 هزار دلار از ATH آن در حدود 60 هزار دلار است. اندیکاتور RSI روی 40 است، که نشان می دهد سکه هنوز بیش از حد فروخته نشده است، اما در صورتی که RSI آن به 30 کاهش یابد، ممکن است.

شاخص ترس و طمع  بیت کوین چیست؟

با این حال، شاخص ترس و طمع به طور خاص برای بیت کوین طراحی نشده است. بر اساس گزارش Investopedia، CNNMoney در ابتدا شاخص ترس و طمع را به منظور اندازه گیری احساسات اصلی که سرمایه گذاران به احتمال زیاد تمایل به پرداخت برای سهام را دارند، توسعه داد. شاخص ترس و طمع را می توان به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه اندازه گیری کرد. در تئوری، شاخص ترس و طمع را می توان برای یافتن اینکه آیا یک دارایی یا بازار قیمت مناسبی دارد یا خیر، استفاده می شود.

شاخص ترس و طمع بیت کوین 0 تا 100

ترس و طمع بیت کوین

این به طور کلی بر این منطق استوار است که بازاری که ترس بیش از حد دارد، قیمت دارایی‌ها را پایین می‌آورد و طمع بیش از حد قیمت دارایی‌ها را بالا می‌برد. شاخص ترس و طمع احساسات بازار را در مقیاسی از 0 تا 100 نمره می دهد. این مقاله نشان داد که چگونه شاخص حرص و طمع و ترس در بازار سهام بررسی می شود.

7 عاملی که بر شاخص ترس و طمع تأثیر می گذارد

1. حرکت قیمت سهام در مقابل MA 125 روزه یا میانگین متحرک اندازه گیری می شود. 2. قدرت قیمت سهام با در نظر گرفتن تعداد سهامی که به بالاترین حد خود در 52 هفته گذشته در مقایسه با پایین ترین حد در 52 هفته رسیده اند اندازه گیری می شود. این برای چندین دارایی قابل اجرا است و ممکن است برای بیت کوین قابل اجرا نباشد زیرا به خودی خود تنها یک دارایی است. 3. وسعت قیمت سهام بر اساس حجم معاملات سهام در حال افزایش در برابر حجم معاملات سهام در حال کاهش تجزیه و تحلیل می شود. این ممکن است برای بیت کوین نیز قابل اجرا نباشد.

4. تناسب اختیار خرید و فروش بررسی می شود. اگر گزینه های فروش بیشتری در مقایسه با گزینه های فراخوان وجود داشته باشد، این می تواند نشانه طمع در بازار باشد. 5. تقاضای اوراق قرضه ناخواسته یکی دیگر از روش های بررسی شاخص ترس و طمع است. این کار با اندازه‌گیری اشتهای بازار برای استراتژی‌های ریسک بالاتر با اندازه‌گیری اسپرد اصلی بین بازده آن در اوراق قرضه و اوراق قرضه ناخواسته کار می‌کند. این ممکن است برای بیت کوین نیز قابل اجرا نباشد.

همچنین بخوانید: روش های تبدیل بیت کوین به ریال ایران

6. نوسانات بازار نیز بر اساس MA 50 روزه اندازه گیری می شود. 7. تقاضای Safe Haven نیز در مواردی که تفاوتی در بازده سهام در مقایسه با اوراق خزانه وجود دارد در نظر گرفته می شود.

شاخص ترس و طمع چگونه محاسبه می شود؟

شاخص ترس و طمع بیت کوین و کریپتو هر 8 ساعت یک بار (حدود ساعت 00:00، 08:00 و 16:00 UTC) به روز می شود. به منظور محاسبه شاخص ترس و طمع، داده ها را از 4 منبع مختلف جمع آوری می کنیم. هر منبع دارای “وزن” منحصر به فردی است که به آن اختصاص داده شده است تا نشان دهنده اهمیت در برآورد احساسات بازار باشد.

جلد

ما حجم فعلی (و اخیر) را با داده های تاریخی مقایسه می کنیم. حجم بیشتر نشان می دهد که بازار یا حریص تر یا ترسناک تر است (بسته به جهت بازار).

علاقه باز

ما داده‌های بهره باز از مبادلات متعدد را ترکیب می‌کنیم و آن را با داده‌های تاریخی مقایسه می‌کنیم تا حریص یا ترس از بازار فعلی را تجزیه و تحلیل کنیم. علاقه باز بالا نشان دهنده بازار حریصانه و سود باز کم نشان دهنده بازار ترسناک است.

رسانه های اجتماعی (ردیت و توییتر)

ما توییت‌ها و پست‌ها/نظرات ردیت را جمع‌آوری می‌کنیم که به بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال اشاره می‌کنند و احساسات این پست‌ها را تحلیل می‌کنیم. به طور کلی توییت‌ها/پست‌های صعودی (مانند «بیت‌کوین به ماه می‌رود») نشان‌دهنده احساسات بازار حریصانه است و پست‌های نزولی (مانند «بیت‌کوین پذیرش ندارد و کارمزدها خیلی بالاست») نشان‌دهنده احساسات بازار ترسناک است.

داده های جستجو (گوگل و بینگ)

ما حجم جستجوی ماهانه و روندها را برای عبارات مربوط به ارزهای دیجیتال (مانند “نحوه خرید بیت کوین”، “بیت کوین”، “قیمت بیت کوین”) تجزیه و تحلیل می کنیم تا علاقه عموم مردم به بیت کوین و ارزهای دیجیتال را تخمین بزنیم.

ترس از دست دادن (FOMO) عبارتی است که احساس پشیمانی را توصیف می کند که ممکن است فرد فرصتی برای خرید یک دارایی مطلوب را از دست بدهد. در سال های اخیر بیت کوین مورد توجه بسیاری از رسانه های جهانی قرار گرفته است. برخی از افراد بدون هیچ درک واقعی در مورد نحوه عملکرد بیت کوین یا خطرات احتمالی که ممکن است برای آنها داشته باشد، سرمایه گذاری زیادی در بیت کوین انجام دادند.

با استفاده از شاخص ترس و طمع بیت کوین، افراد می توانند به راحتی ترس یا طمع روانی را در میان معامله گران ارزهای دیجیتال اندازه گیری کنند و از این اطلاعات برای تعیین اینکه آیا زمان مناسبی برای ورود یا خروج از بازار در هر زمان معین است، استفاده کنند.

FOMO چیست؟

بیت کوین که در سال های اخیر تبدیل به یک کلمه رایج شده است، محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. FOMO مخفف “ترس از دست دادن” است و تجربه واکنش عاطفی به ایده از دست دادن احتمالی یک فرصت مالی است. اصطلاح “FOMO: ترس از دست دادن” در بیت کوین به این معنی است که وقتی چیزی را می بینیم که احساس می کنیم باید آن را بدست آوریم، دچار اضطراب می شویم زیرا فکر می کنیم ممکن است دیگران قبلاً آن را داشته باشند، بنابراین از دست می دهیم.

این احساس «نیاز» یک اجبار روانی برای به دست آوردن آن ایجاد می کند، حتی اگر به معنای تصمیم گیری غیر منطقی باشد. هدف لزوماً به دست آوردن خود مورد نیست، بلکه اثبات این است که اگر بخواهید می توانید آن را بدست آورید. این تمایل می تواند افراد را به سمت رفتارهای پرخطر سوق دهد. به عنوان مثال، زمانی که سرمایه گذاران افزایش ارزش سکه ای را که مالک آن نیستند مشاهده می کنند، دچار اضطراب می شوند.

آنها می ترسند که اگر به زودی تصمیم معاملاتی را اتخاذ نکنند، فرصت مالی بزرگی را از دست خواهند داد. آنها برای خرید هر سکه ای که به نظر می رسد قیمتش بالا می رود رقابت می کنند.