You are currently viewing بیت کوین چیست و چه کاربرد هایی دارد

بیت کوین چیست و چه کاربرد هایی دارد

بیت کوین که اغلب به عنوان یک ارز دیجیتال، یک ارز مجازی یا یک ارز دیجیتال توصیف می شود – نوعی پول است که کاملا مجازی است. این مانند یک نسخه آنلاین پول نقد است. شما می توانید از آن برای خرید محصولات و خدمات استفاده کنید، اما بسیاری از مغازه ها هنوز بیت کوین را قبول نمی کنند و برخی کشورها آن را به طور کلی ممنوع کرده اند.

با این حال، برخی از شرکت ها شروع به خرید از نفوذ فزاینده آن کرده اند. به عنوان مثال، در اکتبر سال گذشته، سرویس پرداخت آنلاین، PayPal، اعلام کرد که به مشتریان خود اجازه خرید و فروش بیت کوین را می دهد. Bitcoin فیزیکی که در عکس ها می بینید تازگی دارند. آنها بدون کدهای خصوصی چاپ شده در داخل آنها بی ارزش خواهند بود.

بیت کوین چگونه کار می کند؟

بیت کوین

هر بیت کوین اساساً یک فایل کامپیوتری است که در یک برنامه «کیف پول دیجیتال» در تلفن هوشمند یا رایانه ذخیره می شود. افراد می توانند بیت کوین (یا بخشی از یک) را به کیف پول دیجیتال شما ارسال کنند و شما می توانید بیت کوین را برای افراد دیگر ارسال کنید. هر تراکنش در یک لیست عمومی به نام بلاک چین ثبت می شود. این امکان ردیابی تاریخ بیت کوین ها را فراهم می کند تا افراد را از خرج کردن سکه هایی که مالک آنها نیستند، کپی کردن یا لغو تراکنش ها باز دارد.

مردم چگونه بیت کوین دریافت می کنند؟

سه راه اصلی برای دریافت Bitcoin توسط مردم وجود دارد. شما می توانید با استفاده از پول واقعی بیت کوین بخرید. شما می توانید چیزهایی را بفروشید و به مردم اجازه دهید با بیت کوین به شما پرداخت کنند. یا می توان آنها را با استفاده از رایانه ایجاد کرد.

بیت کوین های جدید چگونه ایجاد می شوند؟

برای اینکه سیستم بیت کوین کار کند، مردم می توانند تراکنش های کامپیوتری خود را برای همه انجام دهند. رایانه ها برای کار کردن مبالغ بسیار دشوار ساخته شده اند. گاهی اوقات آنها با یک بیت کوین پاداش می گیرند تا مالک آن را نگه دارد. مردم رایانه‌های قدرتمندی را راه‌اندازی می‌کنند تا بتوانند بیت‌کوین را دریافت کنند. به این میگن ماینینگ. اما مبالغ برای جلوگیری از تولید بیش از حد بیت کوین ها روز به روز دشوارتر می شود. اگر اکنون ماینینگ را شروع کرده اید، ممکن است سال ها طول بکشد تا یک بیت کوین به دست آورید. ممکن است در نهایت بیشتر از ارزش بیت کوین برای رایانه خود پول خرج کنید.

چرا بیت کوین ها ارزشمند هستند؟

چیزهای زیادی غیر از پول وجود دارد که ما آنها را با ارزش می دانیم مانند طلا و الماس. آزتک ها از دانه های کاکائو به عنوان پول استفاده می کردند! Bitcoin ها ارزشمند هستند زیرا مردم مایلند آن ها را با کالاها و خدمات واقعی و حتی پول نقد مبادله کنند.

چرا مردم بیت کوین می خرند؟

برخی از مردم این واقعیت را دوست دارند که بیت کوین توسط دولت یا بانک ها کنترل نمی شود. مردم همچنین می توانند بیت کوین های خود را نسبتاً ناشناس خرج کنند. اگرچه همه تراکنش‌ها ثبت می‌شوند، هیچ کس نمی‌داند کدام «شماره حساب» متعلق به شماست، مگر اینکه به آنها بگویید. ایلان ماسک، ثروتمندترین مرد جهان در ژانویه 2021، در یک گفتگوی آنلاین با کاربران رسانه های اجتماعی گفت که از حامیان بزرگ بیت کوین است. او حتی تا آنجا پیش رفت که بیوگرافی توییتر خود را به «#bitcoin» تغییر داد.

او در سال‌های اخیر بارها حمایت خود را از ارزهای آنلاین نشان داده و به دلیل ثروت و نفوذ شخصی خود باعث تحرکات عمده در ارزش‌های آنها شده است. این تایید خاص منجر به افزایش قابل توجه ارزش بیت کوین شد.

آیا بیت کوین ایمن است؟

هر تراکنش به‌صورت عمومی ثبت می‌شود، بنابراین کپی کردن Bitcoin ، ساختن بیت‌کوین‌های جعلی یا خرج کردن آن‌هایی که مالک آن نیستید بسیار دشوار است. ممکن است کیف پول بیت کوین خود را گم کنید یا بیت کوین های خود را حذف کنید و آنها را برای همیشه از دست بدهید. همچنین سرقت هایی از وب سایت هایی صورت گرفته است که به شما امکان می دهد بیت کوین های خود را از راه دور ذخیره کنید.

ارزش بیت کوین از زمان ایجاد آن در سال 2009 در طول سال ها بالا و پایین شده است و برخی افراد فکر نمی کنند که تبدیل پول واقعی خود به بیت کوین بی خطر باشد. این نگرانی توسط اندرو بیلی، رئیس بانک انگلستان، در اکتبر 2020 بیان شد. او گفت که در مورد افرادی که از بیت کوین برای پرداخت استفاده می کنند «بسیار عصبی» است و به سرمایه گذاران اشاره می کند که قیمت آن بسیار نوسان است. منظور او این بود که ارزش هر لحظه به طور قابل توجهی کاهش می یابد و سرمایه گذاران می توانند پول زیادی را از دست بدهند.

بلاک چین

بیت کوین بلاکچین

Bitcoin شبکه ای است که بر روی پروتکلی به نام بلاک چین اجرا می شود. مقاله ای در سال 2008 توسط شخص یا افرادی که خود را ساتوشی ناکاموتو می نامند، برای اولین بار هر دو بلاک چین و بیت کوین را توصیف کرد، و برای مدتی، این دو اصطلاح تماماً مترادف بودند.

بلاک چین از آن زمان به مفهومی جداگانه تبدیل شده است و هزاران بلاک چین با استفاده از تکنیک های رمزنگاری مشابه ایجاد شده اند. این تاریخ می تواند نامگذاری را گیج کننده کند. بلاک چین گاهی اوقات به بلاک چین اصلی بیت کوین اشاره دارد. در مواقع دیگر، به طور کلی به فناوری بلاک چین یا هر بلاک چین خاص دیگری مانند آنچه که اتریوم را نیرو می دهد، اشاره دارد.

اصول اولیه فناوری بلاک چین بسیار ساده است. هر بلاک چین معین از یک زنجیره واحد از بلوک های گسسته اطلاعاتی تشکیل شده است که به ترتیب زمانی مرتب شده اند. در اصل، این اطلاعات می تواند هر رشته ای از 1 و 0 باشد، به این معنی که می تواند شامل ایمیل ها، قراردادها، عنوان زمین، گواهی ازدواج یا معاملات اوراق قرضه باشد. در تئوری، هر نوع قراردادی بین دو طرف می‌تواند بر روی یک بلاک چین ایجاد شود تا زمانی که هر دو طرف در مورد قرارداد توافق کنند. این هر نیازی را از بین می برد.  شخص ثالثی که در هر قراردادی دخیل است. این امر دنیایی از امکانات از جمله محصولات مالی همتا به همتا را باز می کند، مانند وام ها یا پس انداز غیرمتمرکز و حساب های جاری، که در آن بانک ها یا هر واسطه ای بی ربط هستند.

هدف از تولید بیت کوین چیست

اگرچه هدف فعلی بیت کوین ذخیره ارزش و همچنین یک سیستم پرداخت است، اما نمی توان گفت که بیت کوین نمی تواند در آینده به این شکل استفاده شود، اگرچه باید اجماع برای افزودن این سیستم ها به بیت کوین حاصل شود. . هدف اصلی پروژه اتریوم، داشتن پلتفرمی است که در آن «قراردادهای هوشمند» می‌توانند اتفاق بیفتند، بنابراین یک قلمرو کامل از محصولات مالی غیرمتمرکز را بدون هیچ واسطه‌ای یا هزینه‌ها و نقض احتمالی داده‌های همراه با آنها ایجاد می‌کند.

این تطبیق پذیری توجه دولت ها و شرکت های خصوصی را به خود جلب کرده است. در واقع، برخی از تحلیلگران بر این باورند که فناوری بلاک چین در نهایت تاثیرگذارترین جنبه هیجان ارزهای دیجیتال خواهد بود. اما در مورد بیت کوین، اطلاعات مربوط به بلاک چین بیشتر تراکنش ها هستند.

Bitcoin در واقع فقط یک لیست است. شخص A ایکس بیت کوین را برای شخص B ارسال کرد، کسی که Y بیت کوین را برای شخص C ارسال کرد، و غیره. توجه به این نکته ضروری است که این تراکنش ها لزوماً بین انسان ها انجام نمی شود. هر چیزی می تواند به شبکه بیت کوین دسترسی داشته باشد و از آن استفاده کند، و قومیت، جنسیت، مذهب، گونه یا گرایش سیاسی شما کاملاً بی ربط است. این امکانات گسترده ای را برای اینترنت اشیا ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید: شاخص ترس و طمع بیت کوین

در آینده، ما می‌توانیم سیستم‌هایی را ببینیم که در آن تاکسی‌های خودران یا وسایل نقلیه اوبر کیف‌پول‌های بلاک چین خود را دارند. مسافر ارز دیجیتال را مستقیماً به ماشین می فرستد که تا زمانی که پول دریافت نشود حرکت نمی کند. این وسیله نقلیه می‌تواند ارزیابی کند که چه زمانی به سوخت نیاز دارد و از کیف پول خود برای تسهیل شارژ مجدد استفاده کند.

نام دیگر بلاک چین “دفتر کل توزیع شده” است که بر تفاوت اصلی بین این فناوری و یک سند Word به خوبی نگهداری شده تاکید می کند. بلاک چین Bitcoin توزیع شده است، به این معنی که عمومی است. هر کسی می تواند آن را به طور کامل دانلود کند یا به هر تعداد سایتی که آن را تجزیه می کند مراجعه کند. این به این معنی است که رکورد به صورت عمومی در دسترس است، اما همچنین به این معنی است که اقدامات پیچیده ای برای به روز رسانی دفتر کل بلاک چین وجود دارد. هیچ مرجع مرکزی برای نظارت بر تمام تراکنش‌های بیت‌کوین وجود ندارد، بنابراین خود شرکت‌کنندگان این کار را با ایجاد و تأیید «بلوک‌هایی» از داده‌های تراکنش انجام می‌دهند.

بیت کوین ماینینگ

بیت کوین ماینینگ

فرآیندی که این دفتر کل عمومی غیرقابل اعتماد را حفظ می کند به عنوان ماینینگ شناخته می شود. شبکه ای از ماینرها که این تراکنش ها را روی بلاک چین ثبت می کنند، زیر شبکه کاربران بیت کوین که ارزهای دیجیتال را بین خود معامله می کنند، قرار دارد.

ثبت یک رشته تراکنش برای یک کامپیوتر مدرن بی اهمیت است، اما استخراج سخت است زیرا نرم افزار Bitcoin این فرآیند را به طور مصنوعی زمان بر می کند. بدون دشواری اضافی، افراد می توانند تراکنش ها را برای ثروتمند کردن خود یا ورشکستگی افراد دیگر جعل کنند. آن‌ها می‌توانند یک تراکنش تقلبی را در بلاک چین ثبت کنند و آنقدر تراکنش‌های بی‌اهمیت را روی آن انباشته کنند که باز کردن کلاهبرداری غیرممکن شود. به همین ترتیب، درج تراکنش های جعلی در بلوک های گذشته آسان خواهد بود. این شبکه به یک آشغال گسترده و هرزنامه ای از دفتر کل رقیب تبدیل می شود و بیت کوین بی ارزش می شود.

ترکیب “اثبات کار” با سایر تکنیک های رمزنگاری پیشرفت ناکاموتو بود. نرم افزار بیت کوین مشکلاتی را که ماینرها با آن روبرو هستند تنظیم می کند تا شبکه را به یک بلوک 1 مگابایتی جدید در هر 10 دقیقه محدود کند. به این ترتیب حجم معاملات قابل هضم است. شبکه زمان دارد تا بلوک جدید و دفتر کل قبل از آن را بررسی کند و همه می توانند درباره وضعیت موجود به اجماع برسند. ماینرها صرفاً به دلیل تمایل به اجرای روان شبکه بیت کوین برای تأیید تراکنش ها با افزودن بلاک ها به دفتر کل توزیع شده کار نمی کنند. آنها برای کار خود نیز جبران می شوند. در زیر نگاهی دقیق تر به جبران ماینینگ خواهیم داشت.

نصف کردن بیت کوین یا هفینگ

همانطور که قبلا ذکر شد، ماینرها برای تایید بلوک های تراکنش ها با Bitcoin پاداش می گیرند. این پاداش در هر 210000 بلوک استخراج شده به نصف کاهش می یابد یا هر چهار سال یکبار. رویداد نصف شدن یا «نصف شدن» نامیده می شود. این سیستم به عنوان یک سیستم ضد تورم برای نرخی که بیت کوین جدید در گردش آزاد می شود ساخته شده است. این فرآیند به گونه ای طراحی شده است که پاداش استخراج بیت کوین تا حدود سال 2140 ادامه خواهد داشت. هنگامی که تمام بیت کوین از روی کد استخراج شد و تمام هاوینگ ها به پایان رسید، ماینرها با هزینه هایی که از کاربران شبکه دریافت می کنند انگیزه خواهند داشت. امید این است که رقابت سالم هزینه ها را پایین نگه دارد.

بیشتر بخوانید: تبدیل بیت کوین به ریال و روش آن

این سیستم نسبت سهام به جریان بیت کوین را بالا می برد و تورم آن را تا زمانی که در نهایت به صفر برسد کاهش می دهد. پس از هاوینگ سوم که در 11 می 2020 انجام شد، پاداش برای هر بلوک استخراج شده 6.25 بیت کوین شد.

هش بیت کوین

در اینجا یک توضیح فنی تر از نحوه کار ماینینگ آورده شده است. شبکه ماینرها که در سراسر جهان پراکنده هستند و به واسطه روابط شخصی یا حرفه ای به یکدیگر وابسته نیستند، آخرین دسته از داده های تراکنش را دریافت می کنند. آنها داده ها را از طریق یک الگوریتم رمزنگاری اجرا می کنند که یک “هش” تولید می کند، رشته ای از اعداد و حروف که اعتبار اطلاعات را تأیید می کند اما خود اطلاعات را آشکار نمی کند. (در واقع، این چشم انداز ایده آل از استخراج غیرمتمرکز دیگر دقیق نیست، با مزارع معدنی در مقیاس صنعتی و استخرهای معدنی قدرتمند که یک الیگوپولی را تشکیل می دهند. در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد.)

با توجه به هش 00000000000000000c2c4d562265f272bd55d64f1a7c22ffeb66e15e826ca30، نمی توانید بدانید بلوک مربوطه (#480504) شامل چه تراکنش هایی است. با این حال، می‌توانید مجموعه‌ای از داده‌ها را به عنوان بلوک #480504 در نظر بگیرید و مطمئن شوید که در معرض هیچ گونه دستکاری قرار نگرفته‌اند. اگر یک عدد در جای خود نبود، هر چقدر هم که ناچیز باشد، داده ها یک هش کاملا متفاوت ایجاد می کردند. برای مثال، اگر قرار بود اعلامیه استقلال را از طریق یک ماشین حساب هش اجرا کنید، ممکن است 839f561caa4b466c84e2b4809afe116c76a465ce5da68c3370f5c36bd3f67350 را دریافت کنید. با این حال، دوره بعد از کلمات “submitted to a candid world” را حذف کنید و 800790e4fd445ca4c5e3092f9884cdcd4cf536f735ca958b93f60f82f23f97c4 دریافت می کنید. این یک هش کاملاً متفاوت است، اگرچه شما فقط یک کاراکتر را در متن اصلی تغییر داده‌اید.

فناوری هش به شبکه بیت کوین اجازه می دهد تا اعتبار یک بلوک را فورا بررسی کند. بررسی کل دفتر کل برای اطمینان از اینکه شخصی که آخرین دسته از تراکنش ها را استخراج می کند، هیچ چیز خنده داری را امتحان نکرده است، بسیار زمان بر خواهد بود. در عوض، هش بلوک قبلی در بلوک جدید ظاهر می شود. اگر کوچکترین جزئیات در بلوک قبلی تغییر داده شده بود، آن هش تغییر می کرد. حتی اگر تغییر 20000 بلاک در زنجیره باشد، هش آن بلوک یک آبشار از هش‌های جدید ایجاد می‌کند و شبکه را منحرف می‌کند.

روش های تولید هش

با این حال، تولید هش واقعاً کارساز نیست. این فرآیند به قدری سریع و آسان است که بازیگران بد همچنان می توانند شبکه را اسپم کنند و شاید با توجه به قدرت محاسباتی کافی، تراکنش های تقلبی را چند بلوک در زنجیره پشت سر بگذارند. بنابراین پروتکل بیت کوین به اثبات کار نیاز دارد. این کار را با پرتاب توپ منحنی ماینرها انجام می دهد: هش آنها باید زیر یک هدف خاص باشد. به همین دلیل است که هش بلوک #480504 با یک رشته طولانی صفر شروع می شود. کوچک است. از آنجایی که هر رشته داده یک و تنها یک هش تولید می کند، تلاش برای یک هش به اندازه کافی کوچک شامل اضافه کردن nonces است.

بیشتر بخوانید: روش های خرید و فروش بیت کوین

بلوک استخراج‌شده برای دریافت تأییدیه‌ها به شبکه پخش می‌شود، که پردازش آنها یک ساعت یا بیشتر طول می‌کشد، هرچند گاهی اوقات بسیار بیشتر. (باز هم، این توصیف ساده شده است. بلوک ها به طور کامل هش نمی شوند، بلکه به ساختارهای کارآمدتری به نام درختان مرکل تقسیم می شوند.)

مشکل استخراج Bitcoin

استخراج معادن بسیار فشرده است، به دکل های بزرگ و گران قیمت و برق زیادی برای تامین انرژی آنها نیاز دارد. و رقابتی است. نمی توان گفت چه چیزی کارساز خواهد بود، بنابراین هدف این است که در سریع ترین زمان ممکن آنها را شخم بزنید. در اوایل، ماینرها متوجه شدند که می توانند شانس موفقیت خود را با ترکیب در استخرهای استخراج، به اشتراک گذاری قدرت محاسباتی و تقسیم پاداش ها بین خود افزایش دهند. حتی زمانی که چندین ماینر این پاداش‌ها را تقسیم می‌کنند، هنوز انگیزه زیادی برای دنبال کردن آنها وجود دارد. هر بار که یک بلوک جدید استخراج می شود، ماینر موفق تعداد زیادی بیت کوین تازه ایجاد شده را دریافت می کند. در ابتدا 50 بود، اما بعد نصف شد و به 25 رسید و اکنون به 12.5 رسیده است (حدود 119000 دلار در اکتبر 2019).

پاداش هر 210000 بلاک یا تقریباً هر چهار سال یکبار به نصف کاهش می یابد تا زمانی که به صفر برسد. در آن مرحله، تمام 21 میلیون بیت کوین استخراج می‌شوند و ماینرها برای حفظ شبکه صرفاً به هزینه‌ها وابسته هستند. زمانی که بیت کوین راه اندازی شد، برنامه ریزی شده بود که مجموع عرضه این ارز دیجیتال 21 میلیون توکن باشد.

این واقعیت که معدنچیان خود را در استخرها سازماندهی کرده اند، برخی را نگران می کند. اگر یک استخر از 50 درصد قدرت استخراج شبکه فراتر رود، اعضای آن به طور بالقوه می توانند سکه ها را خرج کنند، تراکنش ها را معکوس کنند و دوباره آنها را خرج کنند. آنها همچنین می توانند تراکنش های دیگران را مسدود کنند.

به بیان ساده، این مجموعه ماینرها می‌توانند بر ماهیت توزیع‌شده سیستم غلبه کنند و تراکنش‌های جعلی را به‌دلیل قدرت اکثریتی که در اختیار دارد، تأیید کنند. این می‌تواند پایان بیت‌کوین باشد، اما حتی یک حمله به اصطلاح 51 درصدی احتمالاً بازیگران بد را قادر نمی‌سازد تا تراکنش‌های قدیمی را معکوس کنند، زیرا اثبات نیاز به کار، این فرآیند را بسیار پرزحمت می‌کند. برای بازگشت به عقب و تغییر زنجیره بلوکی، یک استخر باید آنقدر بزرگ از شبکه را کنترل کند که احتمالاً بی معنی خواهد بود. وقتی کل ارز را کنترل می کنید، با چه کسی می توانید معامله کنید؟

حمله 51 درصدی در بلاکچین چیست

حمله 51 درصدی از دیدگاه معدنچیان یک پیشنهاد انتحاری مالی است. زمانی که GHash.io، یک استخر استخراج، در سال 2014 به 51 درصد از قدرت محاسباتی شبکه رسید، داوطلبانه قول داد که از 39.99 درصد از نرخ هش بیت کوین تجاوز نکند تا اعتماد به ارزش این ارز دیجیتال حفظ شود. با این حال، سایر بازیگران، مانند دولت ها، ممکن است ایده چنین حمله ای را جالب بدانند. اما باز هم، بزرگی شبکه بیت کوین این را حتی برای یک قدرت جهانی بسیار گران می کند. یکی دیگر از منابع نگرانی مربوط به ماینرها، تمایل عملی به تمرکز در نقاطی از جهان است که برق ارزان است، مانند چین، یا پس از سرکوب چین در اوایل سال 2018، کبک.

تراکنش های بیت کوین

برای بسیاری از افرادی که در شبکه Bitcoin شرکت می‌کنند، جزئیات بلاک چین، نرخ هش و استخراج اهمیت خاصی ندارند. در خارج از جامعه ماینینگ، صاحبان بیت کوین معمولا ارز دیجیتال خود را از طریق صرافی بیت کوین خریداری می کنند. اینها پلتفرم های آنلاینی هستند که معاملات بیت کوین و اغلب ارزهای دیجیتال دیگر را تسهیل می کنند.

صرافی های بیت کوین مانند کوین بیس، فعالان بازار را از سراسر جهان برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال گرد هم می آورد. این صرافی ها هم به طور فزاینده ای محبوب بوده اند (زیرا محبوبیت خود بیت کوین در سال های اخیر افزایش یافته است) و هم مملو از چالش های نظارتی، قانونی و امنیتی است. با توجه به اینکه دولت‌ها در سراسر جهان به ارزهای دیجیتال به روش‌های مختلف – به عنوان ارز، به عنوان یک طبقه دارایی یا هر دسته‌بندی دیگر – نگاه می‌کنند، مقررات حاکم بر خرید و فروش بیت‌کوین پیچیده و دائما در حال تغییر هستند.

با این حال، شاید برای شرکت کنندگان صرافی بیت کوین مهمتر از تهدید تغییر نظارت نظارتی، سرقت و سایر فعالیت های مجرمانه باشد. اگرچه خود شبکه بیت کوین در طول تاریخ خود تا حد زیادی امن بوده است، مبادلات فردی لزوماً یکسان نیستند. بسیاری از دزدی‌ها صرافی‌های ارزهای دیجیتال با مشخصات بالا را هدف قرار داده‌اند که اغلب منجر به از دست رفتن میلیون‌ها دلار توکن می‌شود. معروف ترین سرقت مبادله ای احتمالاً مربوط به کوه Gox است که تا سال 2014 بر فضای تراکنش بیت کوین تسلط داشت. در اوایل آن سال، این پلتفرم سرقت احتمالی 850000 بیت کوین به ارزش نزدیک به 450 میلیون دلار در آن زمان را اعلام کرد. اعلام ورشکستگی کرد و درهای خود را بست؛ 8 تا به امروز، اکثر انعام دزدیده شده (که اکنون مجموعاً حدود 8 میلیارد دلار ارزش دارد) بازیابی نشده است.

کلید و کیف پول

به این دلایل، قابل درک است که معامله گران و صاحبان بیت کوین می خواهند هر گونه اقدامات امنیتی ممکن را برای محافظت از دارایی های خود انجام دهند. برای این کار از کلید و کیف پول استفاده می کنند. مالکیت بیت کوین اساساً به دو عدد خلاصه می شود، یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی. یک قیاس تقریبی یک نام کاربری (کلید عمومی) و یک رمز عبور (کلید خصوصی) است. یک هش از کلید عمومی به نام آدرس همان چیزی است که در بلاک چین نمایش داده می شود. استفاده از هش یک لایه امنیتی اضافی ایجاد می کند.

برای دریافت بیت کوین کافی است که آدرس فرستنده را بدانید

نشانی شما. کلید عمومی از کلید خصوصی مشتق شده است که برای ارسال بیت کوین به آدرس دیگری نیاز دارید. این سیستم دریافت پول را آسان می کند اما برای ارسال آن نیاز به تأیید هویت دارد. برای دسترسی به بیت کوین، از کیف پولی استفاده می کنید که مجموعه ای از کلیدها است. اینها می توانند اشکال مختلفی داشته باشند، از برنامه های وب شخص ثالث که کارت های بیمه و بدهی را ارائه می دهند تا کدهای QR چاپ شده روی تکه های کاغذ.

مهم ترین تمایز بین کیف پول های “گرم” که به اینترنت متصل هستند و در نتیجه در برابر هک آسیب پذیر هستند و کیف پول های “سرد” که به اینترنت متصل نیستند است. در مورد Mt. Gox در بالا، اعتقاد بر این است که بیشتر بیت کوین های سرقت شده از یک کیف پول داغ گرفته شده است. با این حال، بسیاری از کاربران کلیدهای خصوصی خود را به صرافی‌های ارزهای دیجیتال می‌سپارند، که اساساً شرطی است که این صرافی‌ها نسبت به رایانه شخصی خود دفاع قوی‌تری در برابر احتمال سرقت خواهند داشت.