You are currently viewing تتر چیست و چطور کار می کند، راهنمای خرید و فروش یو اس دی تی

تتر چیست و چطور کار می کند، راهنمای خرید و فروش یو اس دی تی

تتر چیست و چگونه کار می کند ؟ تتر (USDT) یک استیبل کوین است که نوعی ارز دیجیتال است که به طور فعال برای پایدار نگه داشتن ارزش خود از طریق مکانیسم های بازار کار می کند. سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند در برابر نوسانات ذاتی سرمایه‌گذاری‌های ارزهای دیجیتال خود محافظت کنند و در عین حال ارزش خود را در بازار ارز دیجیتال حفظ کنند و آماده استفاده بدون دردسر هستند، استفاده می‌شود.

تتر یک استیبل کوین با وثیقه فیات است که نوعی استیبل کوین است که توسط یک ارز فیات مانند USD، CAD، AUD یا حتی ین (JPY) پشتیبانی می شود.کریپتوکارنسی تتر برای پر کردن شکاف بین ارزهای فیات و دارایی‌های بلاک چین و در عین حال ارائه شفافیت، ثبات و کارمزدهای پایین برای کاربران USDT ایجاد شد. تتر در برابر دلار آمریکا با نسبت 1:1 پیوند خورده است. هیچ تضمینی از سوی تتر Ltd. برای هرگونه حق بازخرید یا مبادله تتر به USD وجود ندارد. USDT را نمی توان مستقیماً با USD از طریق شرکت تتر مبادله کرد.

تتر (USDT) چگونه کار می کند؟

هر (USDT) صادر شده توسط دارایی به ارزش یک دلار آمریکا پشتیبانی می شود. All تتر در ابتدا بر روی بلاک چین بیت کوین از طریق پروتکل Omni Layer صادر می شد، اما اکنون می توان آن را در هر زنجیره ای که تتر در حال حاضر پشتیبانی می کند صادر کرد. هنگامی که یک تتر (یک واحد USDT) صادر شد، می توان از آن مانند هر ارز یا توکن دیگری در زنجیره ای که بر روی آن صادر شده است استفاده کرد. تتر در حال حاضر از بلاک چین های بیت کوین، اتریوم، EOS، Tron، Algorand و شبکه OMG پشتیبانی می کند.

تتر از Proof Of Reserves استفاده می کند، به این معنی که در هر زمان ذخایر آنها برابر یا بیشتر از تعداد تتر در گردش خواهد بود. این را می توان از طریق وب سایت آنها تأیید کرد.

بنیانگذاران تتر چه کسانی هستند؟ (تاریخچه USDT)

(USDT) در ابتدا در 6 اکتبر 2014 با نام Realcoin توسط براک پیرس، ریو کالینز و کریگ سلرز (عضو بنیاد Omni) راه اندازی شد. این به آنها اجازه داد تتر را بر روی پروتکل Omni بسازند که کاربران را قادر می‌سازد تا دارایی‌ها و ارزهای مبتنی بر قرارداد هوشمند را در بلاک چین بیت کوین ایجاد و تجارت کنند. در 20 نوامبر 2014، ریو کالینز، مدیرعامل تتر اعلام کرد که نام توکن آنها، Realcoin، به تتر (USDT) تغییر خواهد کرد.

تاریخچه جنجالی تتر با عرضه آن به بازار آغاز می شود. در ژانویه سال 2015، Bitfinex برای اولین بار اجازه داد که تتر (USDT) در پلتفرم مبادلاتی خود معامله شود. حجم تتر به سرعت در شبکه بلاک چین افزایش یافت و تراکنش‌های دلار آمریکا از طریق بانک‌های تایوانی انجام می‌شد و بانک‌ها سپس تراکنش‌ها را به Wells Fargo منتقل می‌کردند. این امر تا سال 2017 ادامه یافت.

در 18 آوریل 2017، نقل و انتقالات بین المللی تتر توسط بانک های ایالات متحده مسدود شد. عدم شفافیت منجر به این رویدادها و در طی آن و به دنبال آن افشاگری هایی مانند Paradise Papers در میان اتهامات دستکاری بازار باعث شد بسیاری از کاربران حدس بزنند که آیا ذخایر ارز تتر واقعا وجود داشته است یا اینکه کل استیبل کوین از بین می رود. این در سال 2017 زمانی که برداشت ها به طور موقت به حالت تعلیق درآمدند تشدید شد. این رویدادهای خبری باعث نوسانات شدید برای دارندگان USDT شد.

اتفاقات پس از 2017

از ژانویه 2017، مقدار (USDT) معوق از 10 میلیون دلار به تقریباً 2.8 میلیارد دلار در سپتامبر 2018 افزایش یافت. پس از آن در آوریل 2019 شکایتی از دادستان کل نیویورک، لتیتیا جیمز، که Bitfinex و تتر را متهم به سوء استفاده کرد، دنبال کرد. منابع مالی را برای پوشش کسری 850 میلیون دلاری ذخیره می کند. Bitfinex و تتر موافقت کردند که در سال 2021 جریمه 18.5 میلیون دلاری بپردازند. تتر همچنان مرکز گمانه زنی ها در بازارهای ارزهای دیجیتال و شبکه های بلاک چین است و بسیاری از کاربران در نقدینگی و ثبات آنها تردید دارند.

چه چیزی تتر (USDT) را منحصر به فرد می کند؟

(USDT) برای سال‌ها پذیرفته شده و مورد استفاده قرار گرفته است و مشروعیت دارد، اگرچه اغلب به چالش کشیده می‌شود، اما پروژه‌های کمی می‌توانند با آن مطابقت داشته باشند. این به طور گسترده توسط بسیاری از فروشندگان و پروتکل های موجود در اکوسیستم بلاک چین به عنوان روش پرداخت و وسیله مبادله پذیرفته شده است. با توجه به ذخایر بزرگ تتر، از خطرات بازار مانند رویدادهای Black Swan رنج نمی برد. USDT همچنین از تجملاتی مشابه دیگر توکن‌های ارزهای دیجیتال در شبکه، معاملات همتا به همتا و امنیت PoW یا PoS برخوردار است که آن را به یک پوشش محافظتی مطلوب برای معامله‌گران و کاربران تبدیل می‌کند.

چه چیزی به تتر (USDT) ارزش می دهد؟

نقش USDT تامین نقدینگی و محافظت در برابر نوسانات بازار است زیرا در تئوری افزایش یا کاهش نمی یابد. ارزش تتر (USDT) کاملاً به ذخایر تتر بستگی دارد. تا زمانی که تتر پشتیبان 1:1 باشد، تتر 1 دلار آمریکا ارزش دارد.

چند سکه تتر (USDT) در گردش است؟

تتر (USDT) دارای عرضه در گردش 40,805,169,352 توکن USDT است. این عرضه ممکن است با توجه به تقاضا و نقدینگی فعلی بازار افزایش یا کاهش یابد. توکن های USDT را می توان در بازار ثانویه یا صرافی ها خریداری کرد. USDT برای USDT از کشت و زرع یا کشت محصول پشتیبانی نمی کند. USDT باید خریداری یا صادر شود.

تتر (USDT) چگونه ایمن می شود؟

در حال حاضر، توکن USDT را می توان در چندین شبکه ارز دیجیتال صادر کرد: بیت کوین، اتریوم، EOS، Tron، Algorand و OMG Network. از آنجایی که قراردادها و توکن‌های هوشمند در این شبکه‌های بلاک چین میزبانی می‌شوند، امنیت پایه نیز توسط گره‌ها و استخراج‌کنندگانی که این شبکه‌ها را با استفاده از Proof-of-Work یا Proof-of-Stake ایمن نگه می‌دارند، مدیریت می‌شود. این پلتفرم‌ها ممیزی‌های منظم را انجام می‌دهند تا اطمینان حاصل کنند که کد به‌روز، ایمن و مطابق با چارچوب فعلی است و تتر همچنین تضمین می‌کند که USDT با هر شبکه مطابقت دارد.

سایر اطلاعات فنی

استیبل کوین – یک ارز دیجیتال که ارزش خود را به یک مرجع خارجی مانند دلار آمریکا متصل می کند. اثبات کار (PoW) – بخشی از داده‌ای که تولید آن دشوار است اما تأیید آن برای دیگران آسان است اثبات سهام (PoS) – کاربرانی که توکن‌هایی را در استخراج شبکه نگه می‌دارند یا تراکنش‌ها را تأیید می‌کنند رویداد قو سیاه – یک رویداد کاملاً غیرمنتظره که اغلب از نظر مالی ویرانگر است (همچنین می‌تواند در زمینه مثبت استفاده شود)

چرا USDT ایجاد شد؟

ارزهای تتر برای رسیدگی به سه مسئله اصلی ایجاد شدند: کمک به نقل و انتقالات ارز ملی، ارائه بیت کوین پایدار و ارائه گزینه دیگری برای بررسی. بلاک چین می تواند USDT در گردش و TUSD که کل USDT در گردش در هر زمان است را تأیید کند. این مبلغ باید برابر با مبلغ موجود در حساب بانکی لیمیتد برای دریافت و ارسال پول به خریداران یا پرداخت تترها در پلتفرم تتر باشد. آنها ممیزی منظم توسط متخصصان برای بررسی مانده ها، سپرده ها، برداشت ها و گزارش های انتقال دارند.

چرا در تتر سرمایه گذاری کنیم؟

اگر یو اس دی تی به فیات (پول ملی) گره خورده است و به مرور زمان ارزها به طور طبیعی قدرت خرید خود را به دلیل تورم کاهش می دهند، چرا در تتر سرمایه گذاری کنیم؟

تتر چند چیز خوب دارد

زمان معاملات – سپرده ها و برداشت های دلاری اغلب 1 تا 4 روز کاری طول می کشد تا در یک سیستم بانکی سنتی تکمیل شود. اگر تراکنش در شب یا تعطیلات آخر هفته که بانک بسته است انجام شده باشد، ممکن است طولانی تر باشد. زمان تراکنش‌های تتر در چند دقیقه انجام می‌شود که برای معامله‌گران ارزهای دیجیتال که اغلب می‌خواهند به سرعت در چند دقیقه و نه چند روز معامله کنند، یک مزیت است.

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت تتر USDT

کارمزد تراکنش – نقل و انتقالات SWIFT (انجمن جهانی ارتباطات مالی بین المللی) گران قیمت 20 تا 30 دلار + است. به خصوص اگر از فیات استفاده می کنید که توسط صرافی پشتیبانی نمی شود، زیرا پس از آن هزینه ای برای تبدیل فارکس و درصدی از انتقال اضافه می کنید. تتر هیچ کارمزد تراکنش بین کیف پول های تتر را دریافت نمی کند ثبات قیمت – کریپتوکارنسی‌ها زمانی که می‌خواهید آن‌ها را با تتر بخرید، بی‌ثبات هستند، نه با ارز دیگری. ارزها به عنوان دارایی به اندازه کافی پایدار نیستند. بسیاری از صرافی ها فیات نمی گیرند اما تتر را می گیرند.

حاشیه نشینی – عدم موضع گیری در حالی که چیزی در حال وقوع است. “نقد کردن” و انتظار برای فرصتی دیگر یا زمان مناسب بازار. با تتر خود آماده باشید. نیازی به ریسک کردن و گذاشتن پول در مبادلات نیست.

نحوه استفاده از تتر (USDT)

تتر یک استیبل کوین است که می توان آن را در بسیاری از صرافی های محبوب مانند کریپتومات خریداری کرد. تتر (USDT) را می توان با کالاهای مختلف در فروشندگان مختلف مبادله کرد یا برای مبادله با ارز متفاوتی استفاده کرد. برخی از کاربران USDT را برای وام دادن، خرید NFT و شرکت در ICOها خریداری می کنند. انعطاف‌پذیری تتر آن را بسیار متنوع می‌کند و می‌توان آن را تقریباً در هر جایی که کاربر بخواهد ارزش را انتقال یا معامله کند، استفاده کرد.

نحوه انتخاب کیف پول تتر (USDT)

نوع کیف پول تتر (USDT) که انتخاب می‌کنید احتمالاً به این بستگی دارد که می‌خواهید از آن برای چه چیزی استفاده کنید و چقدر باید ذخیره کنید. کیف پول سخت افزاری یا کیف پول سرد امن ترین گزینه را با ذخیره سازی و پشتیبان گیری آفلاین فراهم می کند. هر دو کیف پول سخت افزاری Ledger و Trezor راه حل های ذخیره سازی USDT را ارائه می دهند. کیف پول‌های سخت‌افزاری می‌توانند کمی بیشتر منحنی یادگیری را در بر گیرند و گزینه گران‌تری هستند. به این ترتیب، آنها ممکن است برای ذخیره مقادیر بیشتری USDT برای کاربران با تجربه تر مناسب تر باشند.

بیشتر بخوانید: روش های تبدیل تتر با پی پال

کیف پول های نرم افزاری گزینه دیگری را ارائه می دهند و استفاده از آنها رایگان و آسان است. آنها برای دانلود به عنوان برنامه های گوشی های هوشمند یا دسکتاپ در دسترس هستند و می توانند نگهدارنده یا غیر حضانت باشند. با کیف‌پول‌های نگهبانی، کلیدهای خصوصی از طرف شما توسط ارائه‌دهنده خدمات مدیریت و پشتیبان‌گیری می‌شوند. کیف پول‌های غیرقانونی از عناصر امن در دستگاه شما برای ذخیره کلیدهای خصوصی استفاده می‌کنند. اگرچه راحت هستند، اما امنیت کمتری نسبت به کیف پول‌های سخت‌افزاری دارند و ممکن است برای مقادیر کمتری از تتر (USDT) یا بیشتر کاربران مبتدی مناسب‌تر باشند.

کیف پول های آنلاین

کیف پول های آنلاین یا کیف پول های وب نیز رایگان و آسان برای استفاده هستند و از چندین دستگاه با استفاده از یک مرورگر وب قابل دسترسی هستند. با این حال، آنها کیف پول های داغ محسوب می شوند و می توانند نسبت به جایگزین های سخت افزاری یا نرم افزاری از امنیت کمتری برخوردار باشند. از آنجایی که احتمالاً به پلتفرم برای مدیریت USDT خود اعتماد دارید، باید یک سرویس معتبر با سابقه در زمینه امنیت و نگهداری را انتخاب کنید. به این ترتیب، آنها برای نگهداری مقادیر کمتر یا برای معامله گران با تجربه بیشتر مناسب هستند.

Kriptomat یک راه حل امن برای ذخیره سازی ارائه می دهد که به شما امکان می دهد توکن های تتر (USDT) خود را بدون دردسر ذخیره و مبادله کنید. ذخیره سازی USDT خود با Kriptomat امنیت در سطح سازمانی و عملکرد کاربر پسند را برای شما فراهم می کند. فروش و خرید USDT، یا مبادله آنها با هر ارز دیجیتال دیگر، تنها در لحظاتی انجام می شود که پلتفرم امن ما را به عنوان راه حل ذخیره سازی خود انتخاب می کنید.

آیا USDT رقیب بیت کوین است؟

نه، تتر برای کمک به کاربران با نقدینگی خود در شبکه بیت کوین طراحی شده است و به عنوان یک پوشش سوداگرانه عمل می کند.

 چه زمانی Staking منتشر می شود؟

یو اس دی تی به طور بومی از staking پشتیبانی نمی کند. کاربران ممکن است از طریق dApp هایی که از USDT استفاده می کنند، شرط بندی را در دسترس بیابند.

نحوه خرید تتر (USDT)

خرید USDT به آسانی بازدید از نحوه خرید صفحه تتر در Kriptomat و انتخاب روش پرداخت دلخواهتان است.

نحوه فروش USDT

اگر از قبل مالک USDT هستید و آن را در کیف پول صرافی Kriptomat نگه دارید، می توانید به راحتی USDT خود را با پیمایش در رابط و انتخاب گزینه پرداخت مورد نظر خود بفروشید.

قیمت تتر؟

عوامل متعددی بر قیمت و ارزش بازار یو اس دی تی تأثیر می‌گذارند، از جمله جریان‌های ورودی و خروجی مبادلات، احساسات، تحولات فنی و اساسی، چرخه اخبار و محیط کلی اقتصادی. مانند بیت کوین، قیمت USDT در هر لحظه با خرید و فروش تجمعی میلیون ها شرکت کننده در سراسر جهان تعیین می شود. می‌توانید با استفاده از صرافی‌های رمزنگاری مانند کریپتومات یا یکی از بسیاری از خدمات مختلف ردیابی ارزهای دیجیتال، از آخرین قیمت‌ها و اخبار به‌روز باشید.

قیمت فعلی تتر (USDT) 0.887100 € است. حجم معاملات 24 ساعته USDT 101,884,879,273 € است. USDT در حال حاضر با ارزش بازار 66,226,561,709 دلار در رتبه چهارم از همه ارزهای رمزپایه قرار دارد. دارای عرضه در گردش 75,129,655,034 USDT است. بحث، تتر به عنوان یک پناهگاه امن برای کاربران در یک بازار بسیار بی ثبات عمل می کند و همچنان توسط میلیون ها کاربر که خواهان تامین مالی غیرمتمرکز بین مناطق، کشورها و حتی قاره ها هستند، استفاده می شود.

نتیجه

یو اس دی تی جایگاه خود را در میان ارزهای رمزنگاری شده دارد که جایگاهی را پر می کند که نوسانات در آن جای خود را ندارند. مانند هر ارز دیجیتالی، هوشیار باشید و به تحقیق ادامه دهید و در حین شروع سرمایه گذاری، اخبار را برای هر گونه اطلاعاتی دنبال کنید.