You are currently viewing دوج کوین چیست و چطور آن را خرید و فروش کنیم

دوج کوین چیست و چطور آن را خرید و فروش کنیم

از بیت کوین گرفته تا اتریوم و لایت کوین تا تتر، اکنون بیش از 4000 ارز دیجیتال در گردش هستند. دوج کوین، به اصطلاح یک ارز رمزپایه میم، به عنوان یک شوخی شروع شد اما اکنون با نرخ 10000 سکه جدید در هر دقیقه استخراج می شود.

دوج کوین یکی از تعدادی از ارزهای دیجیتالی است که در ماه‌های اخیر سرفصل اخبار را به خود اختصاص داده است و به دلیل افزایش قیمت و منحصر به فرد بودن آن به‌عنوان «ارز رمزنگاری میم» با طرفداران بسیار مورد توجه قرار گرفته است. ارزش بازار آن حدود 44 میلیارد دلار است که آن را به ششمین ارز دیجیتال بزرگ و 475امین دارایی بزرگ در جهان تبدیل می کند (تا 10 ژوئن 2021). قیمت Dogecoin از ماه می 2020 به طور چشمگیری افزایش یافته است (شکل 1 را ببینید)، اما همچنان یک سکه نسبتا ارزان با عرضه بسیار زیاد است. اما دقیقاً چیست – و آیا ارزشی دارد؟

دوج کوین چیست؟

دوج کوین چیست

Dogecoin یک ارز رمزنگاری شده است که به عنوان یک شوخی شروع شد و نام و لوگوی خود را از یک الگوی رفتاری یک سگ شیبا اینو که در سال 2013 به صورت آنلاین محبوب شد. از پروژه پالمر دو برگه در کنار هم در رایانه‌اش باز داشت – یکی CoinMarketCap (تجمع‌کننده داده‌ها در ارزهای دیجیتال) و دیگری یک مقاله خبری درباره بهترین میم سال 2013، Doge. هنگام جابه‌جایی بین تب‌ها، پالمر این ایده را داشت که این دو عنصر را در کنار هم قرار دهد و به سرعت درباره یک ارز دیجیتال داغ جدید به نام Dogecoin توییت کرد و دامنه وب‌سایت را خرید.

اندکی پس از آن، بیلی مارکوس توسعه‌دهنده IBM از طریق توییتر با پالمر تماس گرفت و از او پرسید که آیا مایل به ایجاد یک ارز دیجیتال Dogecoin واقعی است و این ارز به طور رسمی در 6 دسامبر 2013 راه اندازی شد. در 25 دسامبر 2013، چندین کیف پول Dogecoin هک شد، اما جامعه Dogecoin هک شد. گرد هم آمدند و به کاربران آسیب دیده بازپرداخت کردند. این اولین مورد از بسیاری از ابتکارات در مقیاس بزرگ توسط جامعه Dogecoin بود.

Dogecoin در درجه اول برای انعام دادن به کاربران در Reddit و Twitter استفاده می شود، اما به عنوان روشی برای پرداخت توسط چند ده تاجر نیز پذیرفته شده است. می توان از آن برای خرید مواد غذایی، لوازم خانگی و حتی دامنه های وب سایت استفاده کرد. اما اساساً به عنوان تلاشی برای شکستن ننگ پیرامون ارزهای دیجیتال، که در آن زمان دارای مفاهیم منفی بود، ایجاد شد. پالمر همچنین آن را به‌عنوان جایگزینی برای طمع‌هایی که در جامعه ارزهای دیجیتال مشاهده کرد، معرفی کرد و به همین دلیل، Dogecoin به دلیل الگوریتم ماینینگ خود با حفظ ارزش دائمی پایین برای سرمایه‌گذاران غیرجذاب طراحی شده است.

چگونه کار می کند؟

Dogecoin نسخه‌ای از Luckycoin (اکنون منحل شده) است که خود یک فورک لایت کوین است (که همچنین فورک بیت کوین است). فورک زمانی اتفاق می افتد که یک بلاک چین به دو مسیر بالقوه واگرا می شود و می تواند منجر به تغییر کامل پروتکل و در نهایت یک ارز دیجیتال کاملاً جدید شود. به عنوان مثال، در سال 2017، بیت کوین کش پس از یک هارد فورک در بلاک چین بیت کوین ایجاد شد.

بلاک چین Dogecoin می تواند حدود 30 تراکنش در ثانیه را پردازش کند که بسیار بالاتر از بیت کوین است. این الگوریتم از الگوریتم اجماع اثبات کار به نام اثبات کار کمکی استفاده می‌کند، که به کسانی که به طور همزمان سایر ارزهای دیجیتال اثبات کار (عمدتاً لایت کوین) را استخراج می‌کنند، اجازه می‌دهد بدون هزینه اضافی، DOGE را استخراج کنند. این فرآیند به عنوان استخراج ادغام شده شناخته می شود. پاداش‌های اولیه بلاک دوج‌کوین به‌صورت تصادفی طراحی شده بود و بین صفر تا یک میلیون DOGE متغیر است و این تا زمانی ادامه یافت که به عرضه ۱۰۰ میلیارد رسید که در فوریه ۲۰۱۸ اتفاق افتاد. از آن زمان، هر بلوک استخراج‌شده پاداشی معادل ۱۰۰۰۰ DOGE را به همراه دارد.

سیستم بلوک

هر دقیقه یک بلوک استخراج می شود و Dogecoin هیچ سقف عرضه ندارد. پالمر اعلام کرده است که این یک اشتباه بوده است و سقف عرضه باید 100 میلیارد تعیین می شد. از آنجایی که هزینه DOGE را پایین نگه می دارد، عمداً ثابت مانده است. مانند Litecoin، Dogecoin از فناوری Scrypt استفاده می کند که دارای هش کمتر (معیار قدرت محاسباتی در هر ثانیه) است و انرژی کمتری نسبت به الگوریتم استخراج بیت کوین SHA-256 مصرف می کند. به طور کلی، Dogecoin کاملاً متفاوت از بیت کوین است که دارای سقف عرضه 21 میلیون سکه است که بیش از 18.5 میلیون آن قبلاً استخراج شده است.

جامعه و حامیان

بنیاد Dogecoin یک شرکت غیرانتفاعی است که در ایالت کلرادو ایالات متحده ثبت شده است و برای تسهیل ابتکارات بشردوستانه جامعه ایجاد شده است. در سال 2014، این بنیاد از تیم باب اسلید جامائیکا حمایت مالی کرد تا آنها بتوانند در بازی‌های المپیک زمستانی سوچی شرکت کنند و سپس از راننده نسکار، جاش وایز، که این نماد را روی ماشین و ژاکت خود در مسابقه ستاره‌های تالادگا در سال 2014 استفاده کرد، حمایت مالی کرد. آنها همچنین از پروژه Doge4Water حمایت مالی کردند که با موفقیت ایجاد یک چاه آب تمیز در کنیا را تامین کرد.

موضوعات Reddit ارزش Dogecoin را به عنوان یک ارز جهانی جدید اعلام می‌کنند و ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا، اظهار داشت که Dogecoin به عنوان یک شوخی برای مسخره کردن ارزهای دیجیتال ساخته شده است، اما سرنوشت طنز را دوست دارد. طعنه آمیزترین نتیجه این خواهد بود که Dogecoin به واحد پول زمین در آینده تبدیل شود. ماسک مرتباً در مورد ارزهای دیجیتال توییت می کند و توییت اخیر او در انتقاد از مصرف انرژی بیت کوین با کاهش 30 درصدی ارزش آن مطابقت دارد. اما او همچنان نسبت به Dogecoin مثبت‌تر است و توییتش بیان می‌کند که با توسعه‌دهندگان آن برای بهبود شبکه کار می‌کند و باعث افزایش قیمت می‌شود – همانطور که توییت او از دنبال کنندگانش پرسید که آیا می‌خواهند تسلا Dogecoin را بپذیرد.

بنابراین، Dogecoin از پشتوانه قوی برخوردار است و افزایش اخیر قیمت ارزها و سهم‌هایی مانند GameStop نشان می‌دهد که گروه‌های بزرگی از سرمایه‌گذاران کوچک می‌توانند بازارها را به حرکت درآورند.

ارزش دوج کوین چقدر است

مانند همه ارزهای دیجیتال، Doge هیچ ارزش اساسی ندارد و برخی استدلال می‌کنند که دلیلی برای داشتن آن ندارد. جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در Oanda Asia Pacific Pte.، پلتفرمی برای تجارت ارزهای سنتی، نقل می‌کند: «دوج کوین هیچ کاربرد تجاری یا سرمایه‌گذاری آشکاری جز مجرای شیدایی سفته‌بازی و تلاش برای کسب درآمد ندارد. . من گمان می‌کنم که بسیاری از جذابیت‌های آن در این واقعیت نهفته است که خرید و فروش آن بسیار بسیار ارزان است، در مقایسه با 60000 دلار بیت‌کوین، که آن را برای تاجر خرده‌فروشی که تمایل به بال زدن دارد، بسیار قابل دسترس‌تر می‌کند.

قیمت اسمی پایین ممکن است مانند «سهام پنی» تأثیر روانی روی سرمایه گذاران بگذارد، اما چه 1000 دلار در دوج کوین یا بیت کوین قرار دهید، همان مقدار را در معرض خطر قرار می دهید. کرتیس تینگ، مدیرعامل اروپا در صرافی کریکن، پیشنهاد می‌کند که سرمایه‌گذاران دوج‌کوین را برای میم‌ها به همان اندازه برای پول بخرند، و می‌گوید: «سرمایه‌گذاران دوج‌کوین را می‌خرند تا در یک شوخی تحقیرآمیز درباره ناتوانی‌شان در سرمایه‌گذاری عاقلانه شرکت کنند. همانطور که قیمت یک Dogecoin فردی همچنان در حال افزایش است.

نوسانات عظیم در قیمت بسیار شبیه یک طرح پمپ و تخلیه است، که در آن کاربران با تمرکز بر یک دارایی ارزان قیمت را افزایش می دهند، سرمایه گذاران را تشویق به خرید و سپس دور انداختن سکه می کنند و سرمایه گذارانی را که خیلی کند هستند یا پشت سر می گذارند. به اندازه کافی زرنگ نیست علاوه بر این، به نظر می‌رسد که مالکیت Dogecoin در دست‌های ناشناس نسبتا کمی متمرکز است، بنابراین ممکن است حرکت قیمت در هر دو جهت کار زیادی لازم نباشد.
آینده

پیش بینی دوج کوین

آنچه در آینده برای Dogecoin پیش بینی می شود، هرگز به ارزهای دیجیتال دیگر اهمیتی نمی دهد، یک بازی حدس زدن است. مشکل بزرگ فضای ارزهای دیجیتال دو قطبی شدن عقاید است – مفسران، وبلاگ نویسان و یوتیوب‌برها یا از کریپتو متنفر هستند یا «مون پسران» (با این باور که بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال به ماه خواهند رفت).

اما افزایش توجه بخشی از پدیده گسترده تر انباشته شدن سرمایه گذاران در دارایی های سفته بازانه است. اندرو لپتورن، رئیس استراتژی کمی Société Générale SA، Dogecoin را به عنوان نمونه ای از “تعداد فزاینده ای از نشانه های عجیب و غریب و شگفت انگیز مازاد بازار” ذکر کرده است. در واقع، اکنون بیش از 50 ارز رمزنگاری میم در CoinMarketCap فهرست شده اند و رشد آنها را به ثبت می رساند. برجستگی مانند همه ارزهای دیجیتال، بزرگترین بازدارنده رشد آن ناتوانی در استفاده از آن برای معاملات است. با این حال، مسئله خاص برای ارزهای رمزنگاری شده میم، بر خلاف سایر ارزهای رمزنگاری شده، این است که استفاده از آنها تا حدودی به جذب کاربران به این میم وابسته است. اگر سرمایه‌گذاران علاقه خود را به میم از دست بدهند، قیمت سقوط می‌کند و Dogecoin بی‌ارزش می‌شود.

تنها یک چیز قطعی است: Dogecoin یکی از سوداگرانه ترین و بی ثبات ترین ارزهای دیجیتال امروزی است.

فناوری پشت دوج کوین

دوج کوین چیست

کنجکاو هستید که بدانید فناوری Dogecoin چیست؟ خب، همه ارزهای دیجیتال مبتنی بر فناوری بلاک چین هستند. بلاک چین ها پایگاه داده های دیجیتالی عظیمی هستند (که گاهی اوقات دفتر کل نیز نامیده می شوند) که اطلاعات تراکنش ها را ذخیره می کنند. هر تراکنشی که با Dogecoin انجام می شود در بلاک چین Dogecoin ذخیره می شود. اطلاعات بلاک چین در یک مکان ذخیره نمی شود، بلکه در هزاران کامپیوتر به نام گره ها ذخیره می شود. به همین دلیل است که بلاک چین ها را شبکه های غیرمتمرکز می نامند. بلاک چین ها روی یک سرور متمرکز کار نمی کنند.

بیشتر بخوانید: بیت کوین چیست و چه کاربرد هایی دارد

بیایید به نحوه عملکرد یک تراکنش در بلاک چین Dogecoin نگاه کنیم. من از بنیانگذاران بین المللی Dogecoin به عنوان مثال استفاده خواهم کرد: جکسون در استرالیا زندگی می کند. بیلی در آمریکا زندگی می کند. تصور کنید که جکسون می‌خواهد بدون استفاده از بانک یا پرداخت هیچ گونه هزینه مبادله‌ای به بیلی پول بفرستد. جکسون تصمیم می گیرد از Dogecoin استفاده کند. جکسون 10 DOGE را برای بیلی می فرستد. رایانه‌ها (گره‌ها) روی بلاک چین Dogecoin بررسی می‌کنند تا مطمئن شوند که جکسون 10 DOGE برای ارسال دارد.

اگر بیش از نیمی از تمام گره‌های شبکه موافق باشند که جکسون 10 DOGE برای ارسال دارد، تراکنش می‌تواند انجام شود. این تراکنش اکنون می تواند به بلاک چین اضافه شود. بیلی 10 DOGE دریافت می کند.گره ها برای بررسی تراکنش ها پاداش دریافت می کنند. پاداش یک Dogecoin جدید است. به این میگن ماینینگ. استخراج دوج کوین چیست؟

استخراج دوج کوین

هنگامی که یک گره تلاش می کند تراکنش Dogecoin را تایید کند، وارد نوعی قرعه کشی می شود. این قرعه کشی شامل حدس زدن کدی است که به جدیدترین بلوک تراکنش هایی که به بلاک چین اضافه شده است داده می شود. که در آن جایزه (یا پاداش) برای گره ای که کد صحیح را ایجاد می کند 10000 DOGE است. این قرعه کشی Dogecoin هر دقیقه یک بار اتفاق می افتد. این بدان معناست که هر دقیقه مجموعه جدیدی از تراکنش های Dogecoin تایید می شود. زمان تراکنش دوج کوین بسیار سریعتر از بیت کوین یا لایت کوین است. این یکی دیگر از دلایل محبوبیت آن به عنوان یک نکته آنلاین یا کمک مالی است.

برای اینکه تراکنش در مثال کار کند، جکسون و بیلی به چیزی بیش از بلاک چین Dogecoin نیاز دارند. آنها همچنین به کیف پول Dogecoin نیاز دارند. اکنون که می دانید استخراج Dogecoin چیست، بیایید دریابیم که کیف پول Dogecoin چیست؟

کیف پول دوج کوین

یک کیف پول کریپتو مانند یک کیف پول واقعی نیست که در آن پول کاغذی و سکه های فلزی نگهداری کنید. رمزارزها دیجیتال هستند، به این معنی که فقط در رایانه وجود دارند. کیف پول‌های کریپتو جایی هستند که اطلاعات مورد نیاز برای استفاده از ارز دیجیتال خود را ذخیره می‌کنید. این اطلاعات شامل کلیدهای عمومی و کلیدهای خصوصی است. کیف پول های نرم افزاری: Dogecoin دو کیف پول نرم افزاری را برای دانلود ارائه می دهد. Dogecoin Core: این شامل کل بلاک چین Dogecoin است. دانلود آن ممکن است زمان زیادی طول بکشد. با این کار، کامپیوتر شما به یک گره Dogecoin تبدیل می شود.
MultiDoge: این نور است. این بدان معنی است که اطلاعات کافی برای استفاده از Dogecoin را ذخیره می کند، اما رایانه شما به یک گره کامل تبدیل نمی شود.

کیف پول های آنلاین: کیف پول هایی مانند Dogechain به شما این امکان را می دهند که از بلاک چین Dogecoin استفاده کنید بدون اینکه هیچ یک از آن را در رایانه خود ذخیره کنید. کیف پول کاغذی: کیف پول های قابل چاپی هستند که می توانید آن ها را در دست بگیرید. این یک راه امن برای ذخیره Dogecoin شما است. می توانید در سایت هایی مانند نت کیف پول کاغذی بسازید. کیف پول‌های سخت‌افزاری: این‌ها دستگاه‌های سخت‌افزاری قابل جابجایی هستند، مانند USB. آنها می توانند بسیار گران باشند، Keepkey 68 دلار و Ledger Nano 96 دلار است. باز هم، اینها یک راه امن برای ذخیره Dogecoin شما هستند.

صرافی های دوج کوین

صرافی‌های ارزهای دیجیتال وب‌سایتی هستند که در آن می‌توانید ارزهای رمزنگاری شده را بخرید و بفروشید. شما می توانید Dogecoin را در اکثر صرافی های رمزنگاری بخرید و بفروشید. بنابراین، بهترین صرافی Dogecoin چیست؟ صرافی هایی که بیشترین حجم معاملات 24 ساعته Dogecoin را دارند بیت زند بیت ترکس هستند. با این حال، بهترین مکان برای خرید Dogecoin همچنان بایننس است. به طور کلی بایننس به عنوان یکی از بهترین پلتفرم های مبادلات ارزهای دیجیتال شناخته می شود. برخی از ویژگی‌های امنیتی شگفت‌انگیز را ارائه می‌کند و تعداد زیادی سکه‌های رمزنگاری مختلف را برای تجارت و مبادله میزبانی می‌کند. Dogecoin یکی از آنهاست! توجه: حجم معاملات 24 ساعته، مجموع سکه هایی است که در یک روز خرید و فروش شده است.

بیشتر بخوانید: اتریوم چیست و چطور آن را خرید و فروش کنیم

هنگامی که از صرافی سکه استفاده می کنید، باید هزینه هایی را پرداخت کنید. اگر می خواهید دوج کوین رایگان دریافت کنید، می توانید از شیر آب دوج کوین بازدید کنید. شیر آب دوج کوین وب سایتی است که در آن می توانید وظایفی را در ازای دریافت دوج کوین رایگان انجام دهید. وظایف عبارتند از: تماشای تبلیغات، پر کردن نظرسنجی، یا انجام یک بازی قرعه کشی.

51 درصد حملات

فناوری بلاک چین بسیار ایمن است. بلاک چین Dogecoin هرگز هک نشده است. با این حال، تمام بلاک چین ها – از جمله Dogecoin – در معرض خطر حملات 51٪ قرار دارند. حمله 51 درصدی زمانی است که بیش از نیمی از یک بلاک چین تحت کنترل یک فرد یا گروه باشد. اگر این اتفاق بیفتد، آن گروه می تواند تراکنش های نامعتبر را به بلاک چین اضافه کند. این یک کلاهبرداری است و برای هر ارز دیجیتالی که قربانی این حمله هک شده باشد، بد خواهد بود.

زمانی که Dogecoin برای اولین بار راه اندازی شد، در معرض خطر حمله 51 درصدی قرار داشت. برای جلوگیری از این اتفاق، توسعه دهندگان Dogecoin یک عملیات استخراج ادغام شده با Litecoin در سال 2014 ایجاد کردند. اکنون می توان دو ارز را با هم مخلوط کرد. که هر دو شبکه را ایمن تر می کند.

Dogecoin در مرحله بعدی قرار است چه کاری انجام دهد؟

توسعه‌دهندگان Dogecoin از سال 2015 هیچ تغییر عمده‌ای در این سکه ایجاد نکرده‌اند. این بدان معناست که Dogecoin ممکن است عقب بماند و به همین دلیل است که Shibes Dogecoin را ترک می‌کند تا به پلتفرم‌های پیشرفته‌تری مانند اتریوم بپیوندد. بنابراین، Dogecoin چه می کند؟ چرا هیچ به روز رسانی نشده است؟ خب، متأسفانه، Dogecoin تنها سه توسعه‌دهنده دارد، و آنها داوطلبان پاره وقت هستند! یکی از نقاط قوت Dogecoin جامعه آرام و سرگرم کننده آن است. با این حال، این نیز یک ضعف است، زیرا ارزهای دیگر بسیار حرفه ای تر هستند.

نتیجه گیری

وقتی می پرسیم «دوج کوین چیست؟»، پاسخ ساده است. دوج کوین یکی از صدها ارز دیجیتالی است که بیت کوین را در بازار مبادلات ارز دیجیتال دنبال می کند. سوالی که باید بپرسیم این است که “دوج کوین چه کاری متفاوت انجام می دهد؟” پاسخ به این سوال مهمتر است. Dogecoin در حال ساختن یک جامعه است. این در حال ساختن مکانی است که مردم می توانند در آن تفریح ​​کنند، کارهای خوب انجام دهند و در مورد ارز دیجیتال بیاموزند.

اگر می‌خواهید مقداری Dogecoin برای خود تهیه کنید، این روند به شکل زیر خواهد بود: ابتدا، در یکی از صرافی های رمزنگاری که Dogecoin را به عنوان گزینه ای برای خرید یا تجارت (یعنی بایننس) پشتیبانی و ارائه می کنند، ثبت نام کنید. در اکثر این پلتفرم‌ها، باید ثبت نام کرده و هویت خود را تأیید کنید – این کار را انجام دهید. پس از آن، Dogecoin را در یکی از لیست ها پیدا کنید. روش خرید مقداری Dogecoin (کارت اعتباری یا نقدی، حواله بانکی یا بانکی و غیره) را انتخاب کنید. خودشه! تنها کاری که باید انجام دهید این است که سکه های جدید خود را در یک کیف پول ذخیره کنید. امن ترین گزینه شما یک کیف پول سخت افزاری خواهد بود – Trezor مثال خوبی است. افرادی که چند روز پیش یا حتی قبل از آن Dogecoin خریدند، توانستند درآمد خود را چند برابر کنند!